Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andre bruger vores billeder

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Jul 10
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har startet en internet side med forskellige varer på.

Alle de varer vi har på har vi haft pakket ud, og brugt lang tid på at tage billeder af. Nu har jeg fundet et par steder. Auktionssider, og en internetbutik hvor de bruger disse billeder. Dog har de skåret vores tekst med vores hjemmesidenavn og copyright af.

Hvis jeg højreklikker på det billede der ligger på den internetbutik har de fået ændret vores URL adr. til deres egen, og datoen ændre sig hver dag, så man ikke kan se hvor længe de har haft den på deres side.

Hvad gør vi for at kunne bevise det er vores billede ? 

Og hvordan får man dem til at fjerne det når man kan bevise hvis billedet er ?

Hilsen Lotte

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 23:31

I første omgang vil jeg prøve at skrive til dem og gøre dem opmærksom på problemet. Sige i har rettighederne til billederne, og at de ikke har fået tilladelse til at bruge disse. Mange bliver i sådanne tilfælde bange, fordi de formentlig ikke regnede med at blive opdaget, og derfor godt ved de har gjort noget forkert.

Ændrer forholdene sig ikke, er det et klart brud på loven om ophavsret. Ville altid forsøge at løse det gennem dialog først, men hvis de ikke giver sig, kan i vælge at stævne dem. Selvfølgelig er der omkostninger i det, men så skulle i næsten også være sikre på at vinde sagen.

// Michael

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Fra Vordingborg
Tilmeldt 24. May 10
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 00:44
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:46

Fru Glob:

Fashion-Seller:

Jeg kan kun sige det samme, han er ved at ordne en lignende sag for os og han kan varmt anbefales.

Vi har også selv brugt ham i en sag om kopierede tekster... Så YesYesYesYesYes til Kristian ;D

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 01:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

chanella:

Hvad gør vi for at kunne bevise det er vores billede ? 

Kan du huske de 'matematiske' tegnebøger man havde da man var lille, hvor man startede ved tallet 1 og lave en steg til nummer 2 og så til 3 o.s.v og så forbandt det med 1 tallet til sidst, og så der dukkede der et billed frem af en flyver, bamse, kat eller noget helt andet.

Du kan prøve at gøre noget lignede med dine billeder, ved at indsætte nogen bitte små pixel ind i dine billeder der er 'usynlige' for det blotte øje, men hvis man forbinder dem, så ligner det dit logo.

Du kan også gøre noget andet der er langt nemmere end at tegne dit logo ind, du kan skrive dit personnummer.

Mit er feks 27061978-3867 ( sidste fire er opdigtet )

Dit billed er f.eks 100 i bredden og 100 i højden, og så laver du små pixel ændringer ligesom før som er meget svære at få øje på.

Gør så sådan:

Linie 1: ændre pixel 2

Linie 2: ændre pixel 7

Linie 3: spring over

Linie 4: ændre pixel 6

o.s.v - derefter kan du så fortælle dommeren at dit personnummer stå indskrevet i billedet, og det burde være et godt bevis.

Men det er kun fantasien der sætter grænser - nyd det.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 9. Jul 10
Skrevet kl. 22:22

Okay. Jeg vil prøve at give dem 48 timer til at få slettet vores billeder. Ellers må vi jo tage stilling til det vidre forløb.

Den hjemmeside der bruger vores billede er i hvert fald klar over at det er ulovligt for de har været inde og slette alle data der normalt tilhører billedet, Så det er en der har forstand på det der har lavet det. Jeg ville i hvert fald ikke vide det skulle fjernes, eller hvordan.

Jeg går ud fra at alle vores originale billeder der ligger på vores pc er bevis nok til at det er vores billeder ?

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 10:42

Det skulle det bestemt være. I ligger formentlig inde med de oprindelige billeder, opsætningsfiler (fx photoshop-filen) mm. mens de, der bruger billederne ulovligt, jo kun har selve det output i har lavet. De har derfor ikke et grundlag for at bevise, at billederne er deres.

// Michael

Tilmeldt 9. Jul 10
Skrevet kl. 21:34

Her er det svar vi har fået tilbage fra den hjemmeside jeg kontaktede, og bad om at fjernet det billede indenfor 48 timer. Det skal lige siges deres hjemmeside er fra 2002, altså er han gammel i faget:

Billedet er et vi i tidernes morgen har fået elektronisk tilsendt fra vor leverandør.

Kan ikke se I forhandler samme xxxxxxx  og alle Jeres billeder er mærkede.

Hvis du mener I har ophavsret på billedet, så fjerner vi det naturligvis.

Problemet er nu ikke så stort – tror ikke der er mange tilbage på lager og så ryger varen helt ud.

Syntes han kommer let og elegant om ved hans svar, og hvorfor fjerner han det så ikke bare med det samme. Hvis hans svar passer er det er dårlig leverandør han har. Hvis de udlevere billeder der ikke er deres Hmm

Skal jeg bare melde tilbage, at jeg stadig mener det er vores billede ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

chanella:
jeg stadig mener det er vores billede ?

Hvis du kun mener, så tages det ikke alvorligt. Du skal sige det er vores. MIT.

Og har du skrevet at du mener at det er jeres, så har I allerede markeret at I er i tvivl, og derfor kan det komme den anden tilgode.

Lidt juridisk skrift.

/Kenneth

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)