Vi har startet en internet side med forskellige varer på. Alle de varer vi har på har vi haft pakket ud, og brugt lang tid på at tage billeder af. Nu har jeg fundet et par steder. Auktionssider, og en internetbutik hvor de bruger disse billeder. Dog har de skåret vores tekst med vores hjemmesidenavn og copyright af. Hvis jeg højreklikker på det billede der ligger på den internetbutik har de fået ændret vores URL adr. til deres egen, og datoen ændre sig hver dag, så man ikke kan se hvor længe de har haft den på deres side. Hvad gør vi for at kunne bevise det er vores billede ? Og hvordan får man dem til at fjerne det når man kan bevise hvis billedet er ?
Hilsen Lotte |
I første omgang vil jeg prøve at skrive til dem og gøre dem opmærksom på problemet. Sige i har rettighederne til billederne, og at de ikke har fået tilladelse til at bruge disse. Mange bliver i sådanne tilfælde bange, fordi de formentlig ikke regnede med at blive opdaget, og derfor godt ved de har gjort noget forkert.
Ændrer forholdene sig ikke, er det et klart brud på loven om ophavsret. Ville altid forsøge at løse det gennem dialog først, men hvis de ikke giver sig, kan i vælge at stævne dem. Selvfølgelig er der omkostninger i det, men så skulle i næsten også være sikre på at vinde sagen.
// Michael