Jeg undrer mig meget over, at der er så mange danske affiliate sider, der har 'iPhone' med i domænenavnet. Er jeg helt forkert på den, eller er det ikke ulovligt at benytte et varemærke i domænenavnet, selvom der f.eks. bliver brugt ord som brugt, billig, gratis osv.?
Apple Store har meldt ud at de ikke vil have deres annoncer på sites hvor ordet iPhone, Apple, iPad eller lignende indgår. Vi er også blevet afvist, selvom ordene kun indgår i URL´en og ikke i domænet.
Apple Store har meldt ud at de ikke vil have deres annoncer på sites hvor ordet iPhone, Apple, iPad eller lignende indgår. Vi er også blevet afvist, selvom ordene kun indgår i URL´en og ikke i domænet.
Hej Nicolaj,
Tak for svaret. Gælder det også for iPhone eller iPod annoncer fra f.eks. CDON, Pixmania osv.? Og må man benytte iPod og lignende i domænenavne, hvis man ikke benytter Apple Store, men f.eks. CDON osv.?
Nej du må ikke benytte det i domænenavne, da det er registrerede varemærker. Spørgsmålet er så bare om Apple vil gøre noget ved det - jeg tror det personligt ikke, men der er stadig en risiko for en masse spildt arbejde. Jeg tror ikke de andre forhandlere af Apple produkter har noget imod det, men det kan også være at Apple på et tidspunkt siger at forhandlere af deres produkter ikke må annoncere på "snylte" domæner.