Hej Folkens Jeg går pt. og roder lidt med en ide til en hjemmeside hvor jeg sandsynligvis får brug for god portions programmeringstimer, hvilket er noget jeg ikke selv kan lave. Derfor er jeg nysgerrig efter at høre fra de af jer der har benyttet udenlandske programmører til at få lavet hjemmesidder osv. Hvordan er i kommet i kontakt med de pågældende programmører, Hvordan ser timeprisen ud i forhold til Danmark? og kan i anbefale at banytte sig af denne metode? Jeg ved at det er ret udbredt at benytte sig af uddenlandske programmører pga. den økonomiske gevinst ved det, men er kvaliteten i orden osv? På forhånd tak :) Mvh Thomas
|
Vi har en del erfaring med udenlandske programmører og de er IKKE altid gode.
Vi har vel været i kontakt med 35-40 stykker fra Indien, Pakistan, Ukraine, Argentina m.f., men det er kun 5-6 stykker vi bruger fra tid til anden i dag. Det kan godt tage noget tid at få siet de dårlige fra. Når man finder et par guldklumper er det til gengæld rigtig meget værd.
Vi har brugt elance.com til at finde emner, men du skal vide at du kan rende ind i mange der ser gode ud, men som er ustabile og ikke laver tingene ordentligt. Det mest irriterende er dem der bare ikke svarer i 4 dage fordi de er bagud, og dem er der nogle stykker af derinde .
Så ja det kan betale sig, men det kræver mange kodetimer for at det kan løbe rundt. Derudover kræver det ekstra projektstyring i form af engelske projektbeskrivelser.
Timeprisen er 15-50$ alt efter hvor god programmøren er og hvor meget han har at lave. Så prisen er rigtig god, men det kræver noget forarbejde at finde de rigtige personer.
Mvh Thomas Frost, WebCoders.dk