Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP! Svindler?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

HJÆLP - hvordan gør jeg alle i andre AMINO'er opmærksomme på en svindler, der huserer på disse sider? Han har købt varer, men aldrig betalt. Nu i min søgen efter ham, dukker grimme historier op - selv fra hans egen familie.

Hvad ville I gøre i dette tilfælde her på AMINO?

- Anders

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 10:26

Hej Anders

Det lyder som en kedelig historie. Kunne være du kunne fortælle lidt om, hvad der er sket, eftersom personen formentlig bruger samme fremgangsmåde i de fleste tilfælde. Så bliver folk opmærksomme på i hvilke tilfælde de skal være forsigtige.

Du kunne måske oplyse hans brugernavn til folkene bag Amino. De må også have interesse i, at folk ikke bliver snydt.

Fra Faaborg
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:33

Hej Michael,

Ja, jeg vil lige prøve at skrive til supporten. Jeg vil ikke udbasunere vedkommendes navn og firmanavn på Amino. Jeg ser måske hellere at de udelukker vedkommende. Men han kan jo altid oprette sig igen.

Jeg prøver supporten

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er naturligvis altid træls at møde en svindler, men på store sites som Amino og andre tilsvarende sites med en masse brugere er det desværre umuligt helt at undgå svindlere.

Og medmindre du har en dom på sagen er det svært at bevise hvem af jer der har ret hvis i er uenige om noget.

Som du selv er inde på er det efter reglerne på Amino ikke tilladt at hænge personens navn ud i debatten, det er alt for dyrt for Amino i advokatregninger når folk sagsøger dem for injurier osv..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Århus
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Fra  Designunivers Skrevet kl. 11:02

Lige præcis. Derfor det kunne være en god idé som du siger at skrive til supporten. Det kan jo være de har fået flere henvendelser om den samme person, og derfor har et udelukkelsesgrundlag.

Men håber du får dine penge i sidste ende.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:06

Anders Christensen:

Det er naturligvis altid træls at møde en svindler, men på store sites som Amino og andre tilsvarende sites med en masse brugere er det desværre umuligt helt at undgå svindlere.

Og medmindre du har en dom på sagen er det svært at bevise hvem af jer der har ret hvis i er uenige om noget.

Som du selv er inde på er det efter reglerne på Amino ikke tilladt at hænge personens navn ud i debatten, det er alt for dyrt for Amino i advokatregninger når folk sagsøger dem for injurier osv..

Hvis vedkommende har modtaget varer, som han/hende ikke har betalt for, er det vel ikke så svært at bevise hvem, der har ret? Vel ikke noget formål med at oprette denne tråd, hvis den ikke var baseret på sandheden.

Jeg må tilstå, at jeg personligt ikke forstår, at Amino her helt vasker sine hænder. Man kunne vel fra Amino's side godt gøre vedkommende opmærksom på, at man har modtaget en klage over ham/hende, og at I ikke ønsker uærlige individer på Amino. 

Hvis ikke det skubber til vedkommendes samvittighed, så kunne det i det mindste være, at personen holder sig væk fremover.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:12

Amino kunne få store problemer med at offentliggøre sådanne "påstande".

Men du kan altid sende mig en PM med oplysningerne :)

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:32

Hvis vedkommende har modtaget varer, som han/hende ikke har betalt for, er det vel ikke så svært at bevise hvem, der har ret? Vel ikke noget formål med at oprette denne tråd, hvis den ikke var baseret på sandheden.

Jeg må tilstå, at jeg personligt ikke forstår, at Amino her helt vasker sine hænder. Man kunne vel fra Amino's side godt gøre vedkommende opmærksom på, at man har modtaget en klage over ham/hende, og at I ikke ønsker uærlige individer på Amino. 

Hvis ikke det skubber til vedkommendes samvittighed, så kunne det i det mindste være, at personen holder sig væk fremover.

Jeg kan godt følge din argumentation, men vi moderatorer her på Amino arbejder gratis og er ikke blandet ind i den daglige drift af Amino.

Og hvis Amino skulle agere retsal for sådanne uoverensstemmelser kunne jeg hurtigt forestille mig at der ville gå mange timer med at håndtere hver enkelt sag, og det er ganske enkelt ikke meningen med Amino, så er det meget nemmere at holde sådanne sager væk.

Hvordan vil du f.eks. afgøre hvem der har ret i en sag hvor en part har købt og fået sendt nogle varer fra en leverandør, men ikke betalt?

Leverandøren siger f.eks. at varen er sendt.

Kunden siger at varen ikke er modtaget.

Det kan så enten være den ene part der lyver, eller at pakken er forsvundet i posten og/eller afleveret til en forkert hvis der er kvitteret for modtagelsen..

Kort sagt : Jeg kan ikke se hvordan Amino skal blandes ind i det, hvis man er utryg ved at handle med folk på nettet må man sørge for at betalingen sker før levering, hvilket jo er fuldt ud lovligt ved b2b handel.

Og ja.. jeg er da også blevet snydt her på Amino, og sådan er livet altså bare engang i mellem..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:08

Anders har helt ret.

Vores problem er at vi aldrig ved hvem der taler sandt og hvad sagen egentlig drejer sig om.
En person siger at han er blevet snydt. Den anden person siger det modsatte.

Er der flere personer der er blevet snydt, hvor mange skal der så til før vi så kan følge os sikre på at det er svindel??

Der er alt, alt for mange gråzoner til at vi på Amino kan dømme folk eller hænge dem ud. Kompleksiteten ses jo også i samfundet hvor politi, domstole m.m. ofte skal arbejde dag, uger og måneder for at finde hoved og hale i sagerne.

Så vi har en gang for alle besluttet at vi bare ikke kan gøre noget ved det, andet end at forklare folk at de altid skal tænke sig om før det handler.

Dbh Martin

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)