Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan vil i have det serveret?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen når jeg læser lidt om jeres forslag kan jeg se at vinderen bliver et Gavekort til en online shop hvor de selv kan vælge deres julegave udfra en masse forskellige varer. (Kosta boda, saga form, Craft, osv)

Mange tak for alle jeres feedback, og jeg får udviklet dette.

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:13

Hej igen

Virksomheder må gerne give gavekort, men personalet kan beskattes af værdien, da det sidestilles med penge. Jeg tror dog ikke, at virksomheden har oplysningspligt om dette (det ved du, Anette?) - men bare lige til info....

Michael

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 14:17

Gavekortet bliver ikke traditionelt i den forstand, men mulighed for at logge ind på en side og vælge produkter for et beløb som virksomhed har valgt at give gave for. Kan være man skal lave det om til point. (Hvis det ville hjælpe)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:19

OK, tror det er iorden. Det ville svare til at jeg sendte mine medarbejdere i Imerco og efterfølgende fik en faktura for de købte ting.

Michael

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:48

Gavekort som kategori er ikke tilladt. Dvs. at medarbejderen bliver beskattet af værdien (selvom der ikke er nogen oplysningspligt, så kommer det nok OG vi vil jo ikke lave noget ulovligt - eller hvad?? Der er vist en høj grad af civil ulydighed inden for dette område, og helt berettiget).

Reglen er fuldstændig tåbelig, hvorfor skulle man ikke kunne give et gavekort til en restaurant/et wellnessophold eller noget helt andet? Og der er derfor også sket en opblødning: Gavekort til et specifikt måltid (jf. http://www.amino.dk/blogs/toejner/archive/2010/08/27/firmajulegave-skat-2010-nyhed-gavekort-til-restaurant-ingen-skat-for-medarbejder.aspx) og til "valg af gave fra webbutik inden for et udvalg" er OK. Jeg er ikke sikker på, at pointsystemet virker, men hvis medarbejderne kommer ind på en side, hvor de skal vælge en af en række gaver, er det godkendt.

Imidlertid er det ganske tilladt at købe gaven i Fona og Magasin, som begge har den fordel, at gaver med byttemærker på kan omveksles til kontanter. Så man kan købe salt- og pebersæt til alle medarbejderne, og så kan de samle alle gaverne sammen og sende eleven ind og få dem byttet til kontanter.

Dbh
Anette
http://anettesand.dk

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Skrevet kl. 19:05

Så går det jo med det her. Det er et kort som giver adgang til at medarbejderne kan sammensætte deres egen julegave ud fra et beløb som Arbejdsgiveren har betalt til mig.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)