Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webordre til program (API)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer.

Er det muligt at få udviklet et API som er integreret mellem webshop og et program på computeren. Så alle ordre bliver hentet ned på computeren, og dermed muligt at håndtere dem offline. (som f.eks. e-mail i outlook)

Kan sådan et program udvikles?
Hvis ja. Hvilken prisleje er vi på? (Jeg ved godt, at prisen er baseret på hvad programmet skal kunne gøre med ordrene)

Håber der er nogle der kan hjælpe :-)

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 23:58

Hej Bastian

Alt efter hvilken webshop du kører, kan det være der er en eksport-funktion allerede som du kan bruge til at hive ordre-data ud med.

Det næste problem er så, hvilke ind-data dit nuværende computerprogram kan håndtere. Det gælder jo egentlig "bare" om at lave en wrapper, der kan oversætte webshoppens data til programmets dataformat.

Hvis ikke webshoppen direkte kan klare eksport, så er jeg sikker på at de forskellige data er gemt i en SQL-database af en eller anden art (enten Access (gud forbyde det), MySQL, SQL Server etc.), og så kan man sagtens eksportere data til de mere normale formater.

Men prøv at undersøge muligheder for eksport fra din webshop og evt. import til dit program. Hvis det er noget, der skal foregå automatisk, skal du sikkert have lavet et program, der kan hente data ud fra din webshop-database og gemme dem direkte på din computer, så dit program kan indlæse disse.

Dette er et meget generelt gæt på hvordan det kunne foregå, som måske kan give dig hjælp til videre undersøgelse.

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 01:28

Hej Lars.

Tak for dit svar. Jeg fik vidst ikke formuleret mig korrekt.

Jeg skal også have udviklet selve programmet som håndtere ordrene. :-) 

Webshoppens kan godt klare eksport. Den importere og eksportere allerede til økonomisystemet.

API er baseret på SOAP v. 1.2.

Er det meget dyrt at få udviklet sit eget program til det formål?

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 01:37

Hej Bastian

Hvilken "håndtering" skal programmet ordne? :) Skal den blot have alle ordrer sat ind i system, så der er mulighed for at søge i dem mv.?

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:02

Lars Rasmussen:

Hej Bastian

Hvilken "håndtering" skal programmet ordne? :) Skal den blot have alle ordrer sat ind i system, så der er mulighed for at søge i dem mv.?

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Hej Lars.

Ja et simpel program der kan hente ordrene ned fra webshoppen.

Samt:

1. Det skal være muligt at opdatere status på en eller flere ordre ad gangen. Statusmulighederne er (Under behandling, Afsendt og Annulleret). Hvis status "afsendt" bliver valgt - skal dankortbetalingen automatisk gennemføre.

2. Programmet skal kunne udskrive ordren.

3. Det skal være muligt at se/søge i ordrene offline. (som man f.eks kan med e-mail i outlook)

Med venlig hilsen
Bastian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 02:17

Hej Bastian

Okay - det er jo til at overskue! Hvilket styresystem skal det bruges på? Er det Mac, Windows eller Linux? (Eller noget helt fjerde ;))

Endvidere så vil det højst sandsynligt være nødvendigt at kende noget til hvilket betalingssystem du benytter. Går ud fra at det er din host, der udbyder systemet og dermed har et SOAP API til rådighed (sådan er det i hvert fald med de webshops jeg tidligere har lavet). Hvis du kan smide et navn på hostingselskab, så plejer der som regel at være mulighed for at finde dokumentation på deres side.

Inden vi kommer for godt igang, så må jeg lidt nævne, at jeg desværre ikke kan tage denne opgave på mig, da jeg har travlt med at studere for tiden. Men al vores snak er i høj grad relevant for andre, der kigger tråden igennem og som vil kunne hjælpe dig.

Og så må jeg også indrømme, at det lyder som et spændende projekt ;)

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:18

Hej Bastian

Jeg har lavet mange programmer, der kan det du bl.a det du nævner i tråden.

Hvilken webshop drejer det sig om? Er det en egenudviklet eller er det en standardshop? Findes der et decideret API til webshoppen eller skal det "bare" fungere ved at kunne importere det, som webshoppen har eksporteret?

Som du selv nævner, så afhænger prisen i høj grad af hvad det skal kunne, men det du har nævnt indtil videre vil jeg tro ville tage mig et sted mellem 5-10 timer at udvikle. Jeg har en rigtig god klippekortsordning, som du evt. kan høre mere om, hvis du sender mig en pb.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:30

Lars Rasmussen:

Hej Bastian

Okay - det er jo til at overskue! Hvilket styresystem skal det bruges på? Er det Mac, Windows eller Linux? (Eller noget helt fjerde ;))

Endvidere så vil det højst sandsynligt være nødvendigt at kende noget til hvilket betalingssystem du benytter. Går ud fra at det er din host, der udbyder systemet og dermed har et SOAP API til rådighed (sådan er det i hvert fald med de webshops jeg tidligere har lavet). Hvis du kan smide et navn på hostingselskab, så plejer der som regel at være mulighed for at finde dokumentation på deres side.

Inden vi kommer for godt igang, så må jeg lidt nævne, at jeg desværre ikke kan tage denne opgave på mig, da jeg har travlt med at studere for tiden. Men al vores snak er i høj grad relevant for andre, der kigger tråden igennem og som vil kunne hjælpe dig.

Og så må jeg også indrømme, at det lyder som et spændende projekt ;)

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Hej Lars.

Windows :-)

Ja det er en hostedshop og wannafind betalingsgateway. Ja det er et SOAP API.

Du kan se dokumentation her: http://api-help.hostedshop.dk/

Har du nogle idé om ca. hvor mange timer mit projekt tager for en programmør?

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 02:30

jensjuul:

Hej Bastian

Jeg har lavet mange programmer, der kan det du bl.a det du nævner i tråden.

Hvilken webshop drejer det sig om? Er det en egenudviklet eller er det en standardshop? Findes der et decideret API til webshoppen eller skal det "bare" fungere ved at kunne importere det, som webshoppen har eksporteret?

Som du selv nævner, så afhænger prisen i høj grad af hvad det skal kunne, men det du har nævnt indtil videre vil jeg tro ville tage mig et sted mellem 5-10 timer at udvikle. Jeg har en rigtig god klippekortsordning, som du evt. kan høre mere om, hvis du sender mig en pb.

Hej Jens.

Jeg har sendt en PM :-)

Med venlig hilsen

Bastian

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 02:39

Bastian:

Hej Lars.

Windows :-)

Ja det er en hostedshop og wannafind betalingsgateway. Ja det er et SOAP API.

Du kan se dokumentation her: http://api-help.hostedshop.dk/

Har du nogle idé om ca. hvor mange timer mit projekt tager for en programmør?

Med venlig hilsen

Bastian

Så skulle det være en nogenlunde smal sag ;)

Og jeg har faktisk for nyligt implementeret Wannafind's betalingsgateway i en webshop. Der var nogle enkelte småproblemer, men det var pga. der var fejl i Wannafinds PHP-eksempler som jeg arbejdede ud fra - hvilket de dog hjalp godt til med at få ordnet.

Selve implementeringen tog i PHP nok en lille halv time eller sådan noget :) Dejligt med brugbare eksempler og dokumentation!

Jeg skal ikke kunne sige, om det tager længere tid at ordne i et decideret desktop-program, da jeg ikke har nogen erfaring med SOAP i desktop-programmer. Dog har de også et ASP.NET-eksempel som virker helt uden problemer, så jeg kunne forestille mig at man evt. kunne portere det til en .NET desktopapplikation forholdsvist nemt. Derudover er der noget import af data fra hostedshop og resten er forholdsvist simpelt "databasearbejde" (søgning, sortering, hentning af data etc.).

Umiddelbart vil jeg nok mene at en god effektiv programmør ville kunne klare en applikation som den på aller højst en uges tid - men nu er jeg måske ikke den bedste at spørge, da jeg er forholdsvis ny i den professionelle programmørbranche ;)

Med venlig hilsen

Lars Rasmussen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)