Hej Amino, Jeg har et stoort spørgsmål. Jeg er igang med at importere nogle produkter fra USA, som skal sælges i min webshop. Produkterne er placeret indenfor fitnessbranchen, og skal se som et suplement til træningen - som et slags træningsprogram/bog. Produkterne skal sælges til 100-160 kr. Mit spørgsmål gå på følgende: Jeg har netop gennemgået kontrakten fra USA og den ser umiddelbart fin ud. Næste skridt er nu at forhandle den pris som jeg skal give for varen - dvs. uden fragt, told, forsikring og moms. (Incoterms FCA, så jeg betaler selv fra fabrikken) Hvor meget skal jeg regne med, at tjene på hvert produkt? Hvis jeg lander på en endelig salgspris i DK på 140 kr, hvad skal jeg så købe den for i USA før det giver mening? Ved at det naturligvis er meget svært at sige konkret, men er der nogle generelle guidelines i den online forretningsverden, som jeg kan drage nytte af? På forhånd tak - Tue |
Jeg har lige smidt lidt tal ind i valuta omregneren inde på xe.com. For at du skal kunne tjene måske halvdelen af hvad du sælger produktet for, så skal du have din købspris hos firmaet i USA ned på under 10 dollar.
Ret mig gerne hvis jeg har regnet forkert. :)