Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor stor skal fortjenesten være på dette produkt, som er importeret fra USA?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et stoort spørgsmål.Whisper Og jeg kunne godt bruge noget hjælp!

Jeg er igang med at importere nogle produkter fra USA, som skal sælges i min webshop.

Produkterne er placeret indenfor fitnessbranchen, og skal se som et suplement til træningen - som et slags træningsprogram/bog.

Produkterne skal sælges til 100-160 kr.

Mit spørgsmål gå på følgende: Jeg har netop gennemgået kontrakten fra USA og den ser umiddelbart fin ud. Næste skridt er nu at forhandle den pris som jeg skal give for varen - dvs. uden fragt, told, forsikring og moms. (Incoterms FCA, så jeg betaler selv fra fabrikken)

Hvor meget skal jeg regne med, at tjene på hvert produkt? Hvis jeg lander på en endelig salgspris i DK på 140 kr, hvad skal jeg så købe den for i USA før det giver mening? Ved at det naturligvis er meget svært at sige konkret, men er der nogle generelle guidelines i den online forretningsverden, som jeg kan drage nytte af?

På forhånd tak - Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Nørresundby
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 18:08

Jeg har lige smidt lidt tal ind i valuta omregneren inde på xe.com. For at du skal kunne tjene måske halvdelen af hvad du sælger produktet for, så skal du have din købspris hos firmaet i USA ned på under 10 dollar.

Ret mig gerne hvis jeg har regnet forkert. :)

Med venlig hilsen
Peter Olesen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23

140 kr i salgspris / 2,5 = 56 kr...

Dvs du skal gerne give en smule mindre, da der både kommer fragt, told, diverse gebyre mm på...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12859
Skrevet kl. 18:33

Fashion-Seller:

140 kr i salgspris / 2,5 = 56 kr...

Dvs du skal gerne give en smule mindre, da der både kommer fragt, told, diverse gebyre mm på...

en smule mindre ??

Det kommer da sandelig an på hvor store omkostningerne er til transport, spedition, og told, men for mindre gods mængder er priser for fragt jo relativt høje pr. vareenhed.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:38

Ravn:

en smule mindre ??

Det kommer da sandelig an på hvor store omkostningerne er til transport, spedition, og told, men for mindre gods mængder er priser for fragt jo relativt høje pr. vareenhed.

Jamen aner ik, hva jeg skulle skrive ud fra de sparsomme info, som der er... Vi ved jo ik, om den fylder meget eller om den er tung...

Men ud fra prisen, så lyder det som et lille let produkt, som ik koster alverdens at sende, hvis der bare er lidt mængde på...

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 18:51

Tak for alle svarene,

Vedr. fragen så er produktet forholdsvist lille, som en lille bog, og vægten er ligeledes lav. Tolden udgør et par procent, så der er ikke nogle vanvittige udgifter forbundet med importen.

Tilgengæld skal der tages højde for, at der stilles pæne krav til markedsføringsindsatsen. Men jeg kan fornemme at folk mener at den rigtige pris er lige under 50 kr eller ca. 35 % af salgsprisen. Det synes jeg også lyder fornuftigt.

Tak for budne - og hvis i ligger inde med flere guldkort om dette emne, så skriv endelig.

Vh. Tue

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 11:27

Hej Tue

Fashion-Seller er inde på det rigtigeYes

Du bør dog beregne hjemtagelsesomkostningerne på en standard levering, som tillægges din kostpris. Når du har styr på denne, så er en faktor på 2,5 rimelig. Herved får du en kalkuleret salgspris, som du kan vurdere i forhold til mulighederne for afsætning.

Det kan så være, at du på et senere tidspunkt kan forhandle dig frem til lavere hjemtagelsesomkostninger, men det bevirker kun en forøget bruttofortjeneste.

Tonny

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)