Jeg er igang med at lære, at bruge SummaSummarum. Jeg har tidligere haft erhvervsøkonomi, så jeg kender lidt til opbygningen af regnskaber.
Mit spørgsmål går på, hvis jeg køber værktøj til virksomheden (antager maks 2000,-), hvor skal disse køb krediteres henne ?? eller skal jeg oprette en "Værktøjs konto", hvor der er købsmoms på ?
Et tillægsspørgsmål er, om det er korrekt forstået at værktøj kan trækkes fra fuldt ud, både i moms og skat ??
Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk
Det kommer an på, hvordan dit indkøb betales: Betaler du med Dankort, skal Bank kreditteres. Betaler du kontant, skal Kasse kreditteres - eller Mellemregning, hvis du ikke har en kontantkasse i din virksomhed.
Ja til fradrag for værktøj, under forudsætning af, at værktøjet er indkøbt til og bruges i virksomheden. Både skat og moms.
idet omfang det her værktøj medgår til at sikre og opretholde en indtægt som du skal betale skat af - så kan du fratrække udgiften
er det noget med 2 tusser - så er du under bagatelgrænsen så kan du fratrække dem 100% i anskaffelsesåret Der er en konto i standardkontoplanen til Småanskaffelser som du
Kontoen for småanskaffelser er (korrekt) flyttet ned i kontoplanen i 3-eren og hedder nu 9100. Herudover: Mange vælger at lave en konto til "småværktøj" oppe under vareforbruget, så det kan du også vælge at gøre.