Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værktøjskøb + SummaSummarum ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Jeg er igang med at lære, at bruge SummaSummarum. Jeg har tidligere haft erhvervsøkonomi, så jeg kender lidt til opbygningen af regnskaber.

Mit spørgsmål går på, hvis jeg køber værktøj til virksomheden (antager maks 2000,-), hvor skal disse køb krediteres henne ?? eller skal jeg oprette en "Værktøjs konto", hvor der er købsmoms på ?

Et tillægsspørgsmål er, om det er korrekt forstået at værktøj kan trækkes fra fuldt ud, både i moms og skat ??

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:13

Det kommer an på, hvordan dit indkøb betales: Betaler du med Dankort, skal Bank kreditteres. Betaler du kontant, skal Kasse kreditteres - eller Mellemregning, hvis du ikke har en kontantkasse i din virksomhed.

Ja til fradrag for værktøj, under forudsætning af, at værktøjet er indkøbt til og bruges i virksomheden. Både skat og moms.

Dbh
Anette Sand
http://anettesand.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 17:14

idet omfang  det her  værktøj  medgår  til  at  sikre  og  opretholde  en   indtægt  som  du  skal  betale skat   af  -  så  kan  du  fratrække udgiften

er  det  noget  med  2 tusser      -  så  er du  under bagatelgrænsen   så  kan du  fratrække  dem  100%  i anskaffelsesåret    Der  er en  konto  i standardkontoplanen til  Småanskaffelser   som  du 

de  skal   debet  på  f.eks.  konto 7400   Småansaffelser

og           kredit    på   din   bank   konto 58000

mvh

Otto B Petersen

Fra Randers
Tilmeldt 17. Sep 10
Indlæg ialt: 380
Fra  Evers EL-teknik aps Skrevet kl. 17:18

Super godt...!!! dog har jeg ikke 7400 - småanskaffelser i min version (v. 3 enterprise), men den kan da laves.!

Mangler du et godt tilbud på en el-opgave?? 
Evers EL-teknik ApS | Kavalerivej 16, 8930 Randers NØ | tlf. 71 99 83 34 | sk@eversel.dk | www.eversel.dk

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:33

Kontoen for småanskaffelser er (korrekt) flyttet ned i kontoplanen i 3-eren og hedder nu 9100. Herudover: Mange vælger at lave en konto til "småværktøj" oppe under vareforbruget, så det kan du også vælge at gøre.

DBH

Anette Sand
http://regnskabsskolen.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)