Jeg har nu huseret her på Amino længe nok til at have indset, at der er en lind strøm af de samme basale spørgsmål angående Facebook i almindelighed - og facebooksider i særdeleshed. Det har gjort mig så øm i fingrene af at taste de samme svar, at jeg nu har fået den gode idé (synes jeg selv) at sammenskrive hele dynen til et slags step by step program - som gerne skulle bringe enhver interesseret op på et niveau, hvor de mere spændende og afgørende beslutninger skal træffes - om f.eks. at hyre en konsulent til at udføre opgaver. Jeg oplever, at folk der gerne vil starte en facebookside - eller har startet en og er i stampe, ikke har nok fat om det værktøj de har udstyret sig selv med, til at gå ud i byen og hyre konsulent hjælp. Det er easy money for frække konsulenter, at sælge noget som der ikke er brug for i sådan en situation. Når kunden ved hvad han vil have, er det langt nemmere at skabe win win... men for at det kan ske skal kunden udrustes med noget viden om, hvad retning skuden skal sejle. Jeg ser facebookspørgsmål som går igen: Teknisk karakter:
Af praktisk karakter:
Nu kunne jeg godt tænke mig at spørge de som måtte læse dette. Rutinerede som urutinerede. Kan i bidrage med emner / klassiske spørgsmål til ovenstående lille brainstorm? Jeg har tænkt mig at lave det som en serie instruktionsvideoer, og forære det væk ganske gratis. Jeg ved meget af det findes på engelsk, men den danske vinkel kan jo være kilden til den helt rigtige forståelse. Hvordan ser i det træk rent iværksættermæssigt. Skal jeg holde på min viden, og tjene flere penge, eller er det her man ofrer for at bevise sit værd? Thomas Bigum |
hej Thomas
jeg er desværre selv meget dårlig til at lave de forskellige ting på facebook, og har derfor fået en webmester til at lave en fanside til mig butik osv. Men nogle gange når skal lave noget på fansiden er det lidt svært da jeg ikk rigtig kan finde rundt i tingene. Så hvis du lave en video der beskrive de forskellige ting og ideer til hvordan men kan få flere fans ville det være alletiders og jeg vil være meget taknemlig.
glæder mig til at se det