Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Debat om internationalisering af hjemmesider

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino’er

 

Formålet med dette indlæg er at få en god debat i gang omkring internationalisering af hjemmesider. Både fordi det vedrører et af mine projekter, men lige så meget fordi det uden tvivl vil kunne hjælpe en lang række danske iværksættere i kampen mod udenlandske konkurrenter. Det er et meget komplekst område og de svar, råd og input der vil komme i denne tråd, vil derfor være meget behjælpelig for de online virksomheder der enten er i gang med at trænge ind i udenlandske lande eller har planer derom. Jeg håber derfor på en livlig debat og samtidig input fra erfarne folk med erfaringer og kompetencer inden for internationalisering af hjemmesider.

Der er en klar forskel på om hjemmesiden sælger fysiske produkter eller ej, og udgangspunktet for denne debat er derfor hjemmesider der IKKE sælger fysiske produkter og derfor lettere kan trænge ind i attraktive lande, da det meget firkantet blot kræver sprogændringer på siden, justerede betingelser, lokal tilpasning og markedsføring – eller kræver det andet?

Jeg har forsøgt at opstille 5 vigtige spørgsmål, debatten kan tage udgangspunkt i, selvom der er langt flere spørgsmål som folk kan stille løbende:

-          Hvilke og hvor mange lande er det bedst at starte med at trænge ind i?

 

-          Er der nogen smarte metoder til at udvælge attraktive lande at trænge ind i?

 

-          Generelle råd og erfaringer omkring online markedsføring i forbindelse med internationalisering?

 

-          Er det smart at lave meget bred gratis markedsføring globalt og så blot have fokus på enkelte lande når man bruger markedsføringskronerne?

 

-          Hvis man har et .com domæne med flere forskellige sprog, hvordan skal man så håndterer SEO-delen for at optimere hjemmesiden på de forskellige lokale markeder? Så man kommer til at ligge godt i det givne lands google.

 

-          Vil linkbuilding og aktivitet på fora have en væsentlig betydning på trafikken og hvordan udføres det i internationalt perspektiv?

 

-          Er det strengt nødvendigt at haven en lokal person inde over beslutningsprocesserne og arbejdsopgaverne i forbindelse med pressemeddelelser, online markedsføring, kulturforskelle etc.?

 

God debat Smile

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)