Der er mange brugere på Amino, og mange af dem har ikke styr på WWW når de har en hjemmeside. Blot idag efter 20 minutters søgen fandt jeg lidt over 10 personer som ikke har styr på dette, og kontaktede dem over privat besked.
Du som hjemmesideejer burde tjekke om din hjemmeside svarer både med og uden WWW. Det gøres ved at indtaste din hjemmeside med Http://hjemmesiden.dk og Http://www.hjemmesiden.dk
Hvis begge sider findes, kan det give forskellige problemer. Den største er Duplicate Content, fordi både siden med og uden WWW har samme indhold, og det kan skade dine placeringer hos Google meget. Det giver dig også dårligere placeringer i Google, fordi dine indgående links er splittet istedet for at være samlet til et enkelt domæne. Det hele rettes ved blot at lave en 301 redirect fra det ene domæne, til det modsatte.
Http://hjemmesiden.dk --> Http://www.hjemmesiden.dk Http://www.hjemmesiden.dk --> Http://hjemmesiden.dk
Jeg vil anbefale alle der muligvis har problemer med dette, til at se denne video af Thomas Rosenstand om WWW. Ellers kan jeg kontaktes per PB, hjælper gerne aminoer gratis med dette.
Jonathan Hansen
|
Det var en god ting lige at få styr på - tak for tippet!