Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Med og uden WWW.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. May 10
Indlæg ialt: 1460
Fra  N/A Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange brugere på Amino, og mange af dem har ikke styr på WWW når de har en hjemmeside. Blot idag efter 20 minutters søgen fandt jeg lidt over 10 personer som ikke har styr på dette, og kontaktede dem over privat besked.

Du som hjemmesideejer burde tjekke om din hjemmeside svarer både med og uden WWW.

Det gøres ved at indtaste din hjemmeside med Http://hjemmesiden.dk og Http://www.hjemmesiden.dk

Hvis begge sider findes, kan det give forskellige problemer. Den største er Duplicate Content, fordi både siden med og uden WWW har samme indhold, og det kan skade dine placeringer hos Google meget. Det giver dig også dårligere placeringer i Google, fordi dine indgående links er splittet istedet for at være samlet til et enkelt domæne.

Det hele rettes ved blot at lave en 301 redirect fra det ene domæne, til det modsatte.

Http://hjemmesiden.dk --> Http://www.hjemmesiden.dk

Http://www.hjemmesiden.dk --> Http://hjemmesiden.dk

Jeg vil anbefale alle der muligvis har problemer med dette,  til at se denne video af Thomas Rosenstand om WWW.

Ellers kan jeg kontaktes per PB, hjælper gerne aminoer gratis med dette.

Jonathan Hansen

.

Tilmeldt 23. Jul 10
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:31

Det var en god ting lige at få styr på - tak for tippet!

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:45

det underlige er at det er blevet sagt så mange gange før, men folk lytter bare ikke så meget til det og tænker, hvad kan der ske ved det... Google har jo ikke ligefrem en straf for Duplicate Content. Hvilket de jo på sin vis har ret i, medmindre man ikke ser faldende ranking og frasortering af indhold, som en straf Big Smile

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 23:56

Bliver det ikke automatisk gjort i mange tilfælde? Ellers har jeg misforstået noget.

Se f.eks. vores nye side om børnetøj. Den svarer på både www.modebarn.dk og http://modebarn.dk, men det lader til at www.modebarn.dk redirecter til http://modebarn.dk? Er det rigtigt opfattet?

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 00:01

Der findes CSM systemer som har det indbygget, dog er det ikke alle...

Ellers kan man altid klare det selv med htaccess filen :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Århus
Tilmeldt 11. Sep 07
Indlæg ialt: 515
Fra  Blacksnow.dk Skrevet kl. 00:04

Alexander R. B:

Der findes CSM systemer som har det indbygget, dog er det ikke alle...

Ellers kan man altid klare det selv med htaccess filen :)

Var det svar til mit spørgsmål?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:08

Lasse Kjær:

Bliver det ikke automatisk gjort i mange tilfælde? Ellers har jeg misforstået noget.

Se f.eks. vores nye side om børnetøj. Den svarer på både www.modebarn.dk og http://modebarn.dk, men det lader til at www.modebarn.dk redirecter til http://modebarn.dk? Er det rigtigt opfattet?

Jo den redirecter fra www. til uden www.

Men nej det er ikke noget der automatisk bliver gjort. det er som regel noget man selv kan opsætte på sit webhotel eller htaccess, eller hvis systemet kan gøre det. Men det kræver jo at man ved hvorfor man skal gøre det.

Og rigtig mange kender ikke til Duplicate Content problematikken. og slet ikke dem som ikke har med faget at gøre eller sætter sig ind i SEO.

Og der er samtidig også rigtig mange webdesignere, programmører og andre IT folk som stadig ikke kender til DC. Og rigtig mange hjemmesider lider også under DC, og har masser af DC. Så nej det er ikke noget som automatisk bliver gjort og Duplicate Content er heller ikke noget der bliver taget hånd om hos de fleste. Din egen hjemmeside lider også af DC huller som jeg kalder dem.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:29

Super, jeg siger mange tak for indlægget og har hurtigt fået lavet sådan et redirect :)

Jeg vil bare lige høre nu om det har nogen effekt at alle links på min hjemmeside er uden www. og jeg redirect'er dem til at have www. med?

Så vil mine tasker lide lidt under dette?

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 11:01

Jeg er ked af jeg lige bliver nød til at dobbelt poste, jeg har åbenbart ikke tilladelse til at redigere min post.

Jeg fandt koden:

RewriteCond %{SERVER_PORT} !^443
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.fashionsense\.dk [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^$
RewriteRule ^(.*) http://www.fashionsense.dk/$1 [L,R=301]

Som jeg bruger til min side, men er det helt korrekt? Jeg fandt en mindre kode nemlig, hvor der ikke var noget med server_port. Det ser ud til denne kode virker, og som svar på mit eget problem fra før, så har jeg ændret det så alle mine links på siden har www. inkluderet :)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)