Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

velgørenhed?

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Nesuz

Så er ungerne lagt i seng, så her får du mit svar...

Jeg har følgende råd i forhold at samle penge ind til velgørende formål:

1. Lav noget spektakulært og skab opmærksomhed til dig selv og dine sponsorer

Mit verdensrekordforsøg i indkast, med et kraftspring, rangerer temmeligt højt på den spektakulære rangliste. Du kan dog sagtens være spektakulær på en anden måde. Du kan f.eks. løbe meget langt, f.eks. sjælland rundt som du selv nævnte. Hvis du "nøjes" med et marathon, er det lettere at tiltrække sponsorer hvis du gennemfører det på en speciel måde. Nu nævnte du selv at det skulle gå til fordel for blinde samfundet, så hvorfor ikke løbe sjælland rundt med øjenbind(selvfølgelig med en hjælper). Det vil da skabe noget opmærksomhed...

2. Skab værdi for sponsorerne

Med mindre du hedder Caroline og spiller tennis, så skal du ikke forvente at sponsorerne kommer automatisk og smider penge for at få deres logo på dit tøj. Hvis du kan skabe ekstra værdi for dine sponsorer, så er det lettere at få dem til at give penge. Du kan skabe mere værdi ved at bruge dine spidskompetencer, og så lægge det med i sponsorpakken.

Jeg er jo foredragsholder så for mig var det oplagt at ligge foredrag med i pakken. Væksthus, som arbejder med vækst-iværksættere over hele Danmark, lagde en stor del af de 100.000 kr som jeg har samlet ind til diabetesforskning. Jeg holdte et foredrag for hver af de 5 væksthuse i Danmark, og udover pengene til JDRF (fonden for diabetesforskning), så fik jeg nogle super gode referencer og et godt netværk fra foredragene.

Jeg kender ikke dine spidskompetencer... jeg er derimod sikker på at du kan bruge dem til at skabe merværdi for dine sponsorer.

3. Lav ekstra aktiviteter omkring din hovedevent, og skab mere opmærksomhed omkring din sag 

Du har behov for alt den omtale du kan få for at indsamle mange penge til dit formål. Den kan du sagtens få med ekstra aktiviteter. I forbindelse med et rekordforsøg i indkast til Vildbjerg Cup(et stævne med 8000 deltagere) lavede jeg også en indkast-konkurrence med 2000 indkast over 2 dage. Det var en stor succes, og der blev kåret vindere i 10 rækker. Denne ekstra aktivitet gav utvivlsomt endnu flere penge til min sag. Jeg har også trænet indkast med en journalist...det gav en 2 siders artikel i en avis.

Hvad kan du lave af ekstra aktiviteter hvis du skal støtte Dansk blindesamfund? Jeg har selv lavet rigtig mange aktiviteter og teambuilding med øjenbind. I august lavede jeg bakkesprint med unge iværksættere fra hele Skandinavien til EMAX Nordic i Svendborg, så det er kun fantasien der sætter grænser for hvad man kan lave med øjenbind. Bare man har styr på det som eventmaker.

Disse events kan også gennemføres hos sponsorerne.

Nu har jeg bare skrevet løs... hvis du har flere spørgsmål eller har brug for praktisk hjælp, kan du bare svare på tråden eller skrive en PM...

Vi er jo til for at hjælpe hinanden Big Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:32

Nesuz:

kan ingen hjælpe ?

Hej Nesuz

Jeg er selv i gang i mindre med velgørenhed i mindre målestok - måske kunne det være en ide at tale sammen?

Mvh.

René

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 11:47

mange tak for dit gode svar Thomas.

Rene: ja det kan godt være at vi skal finde på noget :)

jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Skive
Tilmeldt 25. Aug 08
Indlæg ialt: 952
Fra  Throw-in Skrevet kl. 09:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var da det mindste jeg kunne gøre... du siger bare til en anden gang Big Smile

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)