Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

regler for vinimport

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg vil gerne hjemtage vin fra Italien, men kender ikke import reglerne, hvad gør jeg ?
regner med at købe det der kan være på en eu-palle (ca 500 fl )
Når jeg køber i Danmark  modregner jeg moms, den pris jeg har er den pris den pågældende vingård sælger til i deres gårdbutik til alle ( - nogle procenter) men det er vel  inklusiv deres moms ? hvordan er reglerne for dette ?

Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 18:06

Hej Vinzento,

Først og fremmest skal du betale punktafgifter. Der skal betales 4,6 kr. pr. 0,75 l. flaske i vinafgift samt 1,6 kr. pr. fl. i emballageafgift.

Jeg er faktisk ikke helt klar over, hvilke godkendelser du iøvrigt skal have, hvis vinen ikke skal sælges videre, og muligvis skal du ikke registreres som sådan for ovenstående afgifter, men betales skal de nok. SKAT er eksperter i at vejlede om det :)

Hvis du fortæller vingården, at vinen er til import, kan de helt sikkert give dig en "net-price" uden nogen form for afgifter. Denne pris er ofte baseret på min. en palle (600 flasker af bordeaux-typen) og ab lager.

Hvis du er en virksomhed og indberetter moms, skal moms af købssummen angives på en særlig konto. Hvis du er privat, ved jeg faktisk ikke om du skal betale dansk eller italiensk moms, men det er der helt sikkert andre her på Amino, der ved.

Medmindre du kender producenten rigtig godt, så overvej at få noget på skrift omkring refusion, hvis vinen er dårlig - jeg er ikke helt klar over eventuelle EU-handelsregler på området, men det kan nok være svært at få ham til at betale vinafgift, flaskeafgift og fragt tilbage til dig, hvis vinen ikke er god.

Hvis du er ved at starte en importvirksomhed, er der en række øvrige krav, men i så fald må du jo lige sige til.

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra Vejle
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:57

Hej
Tak for dit svar det blev jeg glad for, det er første gang jeg er her inde på siden.
jeg har et moms registreret firma og sælger vin jeg køber ved andre, men nu føler jeg mig klar til at prøve egen import til videresalg, men det er klart. jeg smider ikke bare lige mange tusinde kroner ud uden at undersøge hvad min totale indkøbspris pr flaske lander på.
Men jeg kan da godt se at jeg skal have prisen noget ned for at det kan hænge sammen

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)