Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissætning

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg endeligt ved at få godt gang i et projekt, jeg er ved at lave hjemmeside til projektet og har i den forbindelse gjort mig nogen tanker omkring prissætning af den service jeg skal sælge.

Lidt baggrund inden mit spørgsmål.

Servicen er en web applikation og målgruppen er kvinder mellem 25 og 50 år.

Jeg har 4 konkurenter allerede inden jeg er færdig med projektet, men det skræmmer mig ikke for jeg har vigtig funktionalitet som de ikke har.

Konkurrent 1 giver jeg 2 stjerner, det er svært at bruge, men til gengæld gratis (reklame finansieret.) Det drives af en person i fritiden og bære præg af amatørisme.

Konkurrent 2 giver jeg 1 stjerne, jeg gav op da jeg skulle prøve det, det er meget lidt brugervenligt. Deres medlemspriser er:---14 dage: kr. 25,----28 dage: kr. 39,----3 mdr.: kr. 99,----6 mdr. kr. 180,----1 år: kr. 349,-

Konkurrent 3 giver jeg 4 stjerner, Det er ekstremt bruger venligt, til gengæld er der store problemer med noget af deres væsentligste funktionalitet. De regner simpelt hen forkert. deres medlemspriser er:---1 uge: kr. 25,---4 uger: kr. 49,----10 uger: kr. 99,----1 år kr. 500,-

Konkurrent 4 kender jeg ikke, men der står en stor medie organisation bag applikationen så jeg regner med den er nogen lunde i orden og "mainstream". Deres priser er: 1 md.  kr. 79,---- 3 mdr. kr. 177,-

Nu kommer spørgsmålet. Min plan er at have 3 betalingsplaner, 

En der er gratis så man kan prøve systemet og deltage i forum m.m. Den gratis udgave gemmer kundens indtastede data i 4 timer hvorefter de slettes.

En der kan købes for 1 md. ad gangen, ca. 40-50 kr. pr. ,md. Kundens data slettes når kunden ikke fornyer medlemsskabet.

Og til sidst en lidt speciel løsning som ingen af de andre har. Jeg har regnet en del og har besluttet at lave en betalingsplan hvor man betaler et lidt større beløb 1 gang og derefter kan man bruge applikationen så længe man har lyst. Min teori går ud på at der hele tiden kommer nye personer ind i min målgruppe som kan købe dette evigheds medlemsskab. og de der har købt det vil måske bruge det i et halvt til et helt år og så komme tilbage og bruge det en lille smule fra tid til anden, men langt fra nok til at retfærdiggøre et nyt køb af medlemskab hver gang.

Så er spørgsmålet, hvordan regner jeg ud hvad max prisen for dette evigheds medlemsskab må være for optimal indtjening. Min første tanke var at tage en pris på omkring 500,- men spørgsmålet er om det ligger over den usynlige grænse min målgruppe har i forhold til at købe adgang til en web applikation, hvad enten det er for 1 md. eller for evigt.

Vil den nemmeste løsning være at udgive applikationen inden alle funktioner er udviklet færdig og så starte med at sælge evigheds medlemsskabet for 199 kr. og derefter sætte beløbet op med 50,- kr. hver md. til jeg kan se at konverteringsgraden siger at skruen er strammet for hårdt.

Mvh Ken

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 23:01

Hej Ken.

Din prissættelse afhænger jo helt af hvor mange "stjerner" du selv mener du vil kunne få i forhold til dine konkurrenter.

Din pris for evighedsabbonnement skal være så høj at det ikke kan betale sig at købe det, hvis man frygter at man mister interessen indenfor 3 måneder, men den skal ikke være så høj at der ikke er nogen der gider købe den.

evt. lav et tilbud i starten, og så advar brugerne om at prisen bliver sat op til xxx. en eller anden dato.

Forresten, så synes jeg ikke det virker så smart at den sletter data om brugeren med det samme, hvis ikke abonnementet bliver fornyet lige når det udløber. Det er smartere at gemme data om kunderne i fx. 3 måneder, så de lige får en chance for at forny deres medlemskab, dette tror jeg vil give mere omsætning, da jeg ellers tror at mange vil droppe det, da de ikke gider til at oprette en bruger igen og skrive alting ind igen. sådan ville jeg ihvertfald have det.

Og det samme mht. til den gratis prøveperiode. sådan så ens brugerdata bliver gemt i 3 måneder, så hvis man efter fx en måned beslutter sig for at købe abonnement, så kommer ens brugerdata straks frem.

Tobias.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 23:07

Visuelt eksempel

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)