Jeg er ofte involveret i oversættelsen af hjemmesider, og ved hvad jeg selv kikker efter når jeg sufer; flag øverst i højre hjørne. Hvis ikke flag, så ord i samme område.
Var inde på en hjemmeside for nyligt hvor de havde både flag og tekst for neden i midten, og alligevel opdagede jeg det ikke, og påstod senere at siden ikke var oversat. Så det var IKKE effektivt.
Man kan også sortere i en "port" allerførst, det synes jeg man så mere for nogle år siden. Det er nu ikke hvad jeg ville foretrække.
Det er vist mit mest håndgribelige råd.
Mvh
Caroline
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk
hvad virker bedst ? flag , tekst må det være et drop down panel ? hvor man kan vælge de andre sprog ?
og en anden tind den skal vel altid vise andte sprog en den den står på ? jeg mener folk er jo ikke i tvivl om at sitet nu er på deres egen sprog ? og i så fald at de kommer ind på et side der er på et andet sprog end det de forstår skal den vel default vise engelsk som mulig andet sprog ?
Eksempler http://www.e-conomic.dk/ her står der danmark og (change contry) oppe i toppen lidt til venstre.
http://www.mobile.de/ her har man valgt at sætte den på det active sprog i et rulle panel. men giver det mening ? min pointe ville være at fold der sidder og ser sitet på tysk er lige glade med sprog vælgeren. men for mig der ser sitet og er ude efter at få det oversat til Engelsk skal gette mig til at det er her jeg skifter sproget.
Nu kan jeg se at der er linket til en artikel hvor man fraråder flag, fordi man kan få sig rodet ud i nogle politisk ukorrekte situationer. Men generelt ville jeg simpelthen bibeholde forskellige flag vandret for oven (ikke drop-down)
Mobile.dk åbner sider i nyt vindue, og det synes jeg egentligt er lidt noget rod.
E-conomic.dk har måske brug for konkret at arbejde med lande mere end med sprog da deres regnskabsprogrammer måske har forskellige features efter landes skatte/momsregler?? Nu gætter jeg bare.
Handler det blot om at du har en dansk side der skal have en engelsk version? Så skulle det ikke være for svært.
mvh
Caroline
Konsonans - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk