Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mode-webshop og tøj-agentur samtidig?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Indkøberen/Fokus:

Hej

Er der noget i vejen for både at have en webshop, som sælger tøj og et agentur på et tøjmærke?

Jeg spørger, fordi jeg har fået en henvendelse om at finde en agenturholder for et nyt spændende tøjmærke, og overvejede i den forbindelse om den sammensætning kan være interessant.

Derfor: har du en tøj-webshop og kunne du tænke dig et agentur, er der her en mulighed.

Michael

Det  fremgår ikke af citetet som var din start på tråden, og hvad gør du for mig jeg har ikke hyret dig til noget og det er ikke for mig du arbejder, hvordan i aftaler din provision er sådan set mig lige gyldig?

Jeg kan da aldrig komme til at skulle betale dig penge i givet fald bør det fremgå af din tekst som er citeret at agenturet koster 5000dkr men hvordan jeg kommer ind i billedet til at skal betale dem, dette må du gerne forklare?

Egentlig er det dig selv der får gratis konsulentydelse, som det fremgår af den citeret tekst stiller du en del spørgsmål, som du får besvaret på fin vis men det koster ikke noget her på amino (det er detfede ved amino).

Vi var jo langt fremme med vi var intereseret i agenturet da en mail dukker op i min mailbox hvori det pludselig koster penge, hvordan skulle jeg forvente at det koster penge at bruge amino som vi gjorde indtil du gik over på mail?

Preben

Fra Nyborg
Tilmeldt 11. Jan 10
Indlæg ialt: 344
Skrevet kl. 20:19

Var skam ironisk. hehe
Det er ikke en så slem sag. Jeg tror bare du måske skulle have nævnt det i tråden, så folk ikke tror de kan rende rundt og få ting gratis. hehe

Men spøg til side. En virksomhed må drives, men det var misvisende at du pludselig skriver at ydelsen koster 5.000. tror det er det at _____ er blevet overrasket over.

Mvh
Steffen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15009
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:27

Indkøberen/Fokus:

Hvad fanden har du gang i Preben....?

Jeg forsøger at drive en fornuftig service, hvor jeg formidler kontakt mellem varemærker, der vil ind i DK og et salgsled. Den service tillader jeg mig at tage mig betalt for....

Bare et godt råd... Vil du sælge agenture, så skal du opkræve beløbet hos selskabet bag mærket. De er ofte villige til at betale lokale agenter for, at finde de rette samarbejdspartnere...

Så undgår du også den form for udbrud, som Preben kom med... Og det er den slags udbrud, du vil opleve mange af i DK...

Der er intet forkert i det du gør, men mange vil nok blive overrasket over, at de gør et mærke en tjeneste, og derefter skal betale for det...

Kender flere der arbejder på samme måde i DE, men de får altid deres €€€ fra mærkerne, når der er indgået aftaler...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:31

Hej Preben

Jeg har opfattet miseren gennem Steffens svar, så forstår din irritation. Fatter bare ikke, at du offentliggør min mail til dig. Det er dybt umoralsk rent forretningsmæssigt....

Over and out.

Michael

Tilmeldt 16. May 10
Indlæg ialt: 871
Skrevet kl. 20:38

Indkøberen/Fokus:

Hej Preben

Jeg har opfattet miseren gennem Steffens svar, så forstår din irritation. Fatter bare ikke, at du offentliggør min mail til dig. Det er dybt umoralsk rent forretningsmæssigt....

Over and out.

Michael

Fair nok "Blev nok lidt sur". Yes

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:42

Indkøberen/Fokus:

Fint Fashionseller. Det er opfattet. Du kan sammenligne det med personer, som hyrer et bureau til at finde et job til dem. Det får bureauet også betaling for. I realiteten kan en iværksætter komme igang gennem et agentur for kun kr. 5.000,- uden at have brugt tiden på at undersøge og opsøge selv. Derfor er prisen latterligt lav i forhold til det udbytte man kan få.

Det er vi skam enige om... Problemet er bare, at mange af dem, som du støder på, vil have samme holdning som Preben... For vinderen ved dit arbejde er mærket/firmaet, og ik dem som tager agenturet...

Som sagt bare et råd, jeg bestemmer ik, hvordan du vil gøre det ;D 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:18

Indkøberen/Fokus:

Fashion-Seller:
For vinderen ved dit arbejde er mærket/firmaet, og ik dem som tager agenturet...

Den forstår jeg ikke helt?

I en forhandlingssituation er jeg sikker på at den mulige agenturholder, som jeg har fundet, står stærkere, når nu parterne ved, hvem der har betalt for min service, og firmaet bag har fået en gratis service. Hvis det er med til at give bare en enkelt eller en halv procent mere i provision, er mit honorar hurtigt tjent hjem igen. Det er muligt, at jeg naivt tager fejl, men der er meget psykologi i en forhandlingssituation og den mulige agenturholder har ihvertfald vist sin store interesse ved at have betalt.

Altså vinderne ved at finde et agentur er altid mærket/brandet... Det er dem, som kommer til at tjene "the big money", så derfor er det også dem, som har den største interesse i at finde det rette firma til agenturet...

Derfor er det også mest naturligt, at det er mærket/brandet, som betaler for arbejdet...

Men dermed ik sagt, at det er umuligt at gøre det den anden vej rundt...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:17

Web-siden.dk:

Vi kan tilbyde dem at komme med på messer i Bellacentret, Hanover, ect  Websiden vil stille en shop op som alle shoppe som er ca 3000 kan linke til   men vi er ikke intereseret i, at betale 5000 for st få lov til at reklamere for et tøjmærke som vi slet ikke kender.

Jeg tror du har misforstået det hele... Det Michael leder efter, er ik en webshop, som vil sælge mærket, men et firma som vil have agenturet, og stå for distributionen og salget af mærket i DK...

Dvs sælge mærket ind i diverse passende butikker, lave markedsføring, tage mærket med på messer mm...

Tilmeldt 30. Oct 10
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:36

Hej Michael

Kah jeg hører mere om hvilket tøjmærke det drejer sig om. Jeg er medindehaver af en web-shop, og vi ønsker at have et agentur sideløbende med shoppen.

Mvh.

Jørn

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:42

Hej Jørn

Tak for besvarelsen, men tråden er lidt gammel og agenturet er videreformidlet.

Michael

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)