Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Krav til dansk brugsanvisning?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg importerer nogle varer fra bl.a. Holland og Norge og er i den forbindelse stødt på spørgsmålet om, hvorvidt der rent juridisk set skal være en dansk brugsanvisning med, når man sælger et produkt til slutbruger i Danmark. Nogle siger, at der skal være dansk brugsvejledning, andre at der bare skal være en på et nordisk sprog og nogle andre i min netværk siger, at denne regel ikke gælder længere. Kan nogen hjælpe mig med det rigtige svar?

Er der desuden forskel på hvilke vare, der er tale om i forhold til brugsanvisning? Nu sælger jeg eksempelvis både bioethanol pejse og elektriske pejse. Er der forskel på krav til brugsanvisning på de to varegrupper?

På forhånd tak Yes

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Christiansen:

Er der desuden forskel på hvilke vare, der er tale om i forhold til brugsanvisning? Nu sælger jeg eksempelvis både bioethanol pejse og elektriske pejse. Er der forskel på krav til brugsanvisning på de to varegrupper?

På forhånd tak Yes

Hvis varen er købt i Danmark og kræver det en brugsanvisning for at man kan benytte varen skal den være på dansk

http://www.forbrug.dk/Spoergsmaal-og-svar/brugsanvisning

EDIT: Se flere detaljer her. Det kan også være en sammenskrivning af de nordiske sprog - så det er ikke helt rigtigt det jeg har skrevet herover. http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerleksikon/brugsanvisninger?tc=F9432205F5AC4F4C9AE465C7214FC2E6

 

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

Jeg ved kun at hvis du sælger Bio ethanol, så skal du også kunne levere et sikkerheds datablad.

/Kenneth

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:

Hej Jesper

Jeg ved kun at hvis du sælger Bio ethanol, så skal du også kunne levere et sikkerheds datablad.

/Kenneth

Hej Kenneth.

Det kan jeg :-)

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Fra Agerbæk, Vestjylland
Tilmeldt 21. Aug 05
Indlæg ialt: 500
Fra  Jesper CC Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jan. Tak for dine links, som jeg nøje har gennemlæst. De produkter jeg ikke har dansk brugsvejledning på vil jeg få lavet og ligge ind på min hjemmeside, så de kan downloades og/eller sendes sammen med ordrebekræftelsen til kunden. 

Tak for din hjælp :-) 

De bedste hilsner

Jesper Christiansen
www.podcastnu.dk 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)