Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kursus - Hvad må det koste?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Det der er svært er, at man på forhånd i realiteten skal kunne vurdere et udbytte af et kursus ene og alene på prisen.

Jeg har eks. oplevet kurser, hvor prisen (timeprisen overstiger kr. 1.000/time), hvor man bagefter tænker: "Nå det var så det!".

Som jeg også er lidt inde på i trådstarten, så er det påfaldende med de store udsving indenfor revision og regnskab, hvilket jeg også har erfaret indenfor IT-branchen. Jeg er derfor ikke helt enig i den lidt klichéagtige betragtning om, at man får, hvad man betaler for.

Det er desværre utroligt svært at gennemskue kvaliteten på forhånd. Jeg har dog efterhånden oplevet nogle undervisere, som jeg senere vil gå i en lang bue uden om. Her er der tale om, at kvaliteten og evnen til at lære fra sig, desværre har været for ringe.

Tonny

Fra Næstved
Tilmeldt 6. Apr 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 23:49

lad mig så sige det sådan, eneste kurser der overlever i længden, er dem med kvalitet til prisen.

Så både je og nej, gode tilbud er ikke værst. Men du burde nu kunne vudere eget koncept, finde lignende og samligne, selvom dit er unikt kan man stadig komme ind på ca pris, ud fra egen holdning, interesser ect.

Men skal du igang med et salg, bør prisen nok være i lav ende til folk strømmer til, du får respons på godt, ondt, hvad der er godt, skidt. så viderbygge derfra.

Starter du højt er der tit lige så langt at falde hvis konceptet ikke holder standarden. no hard feling. 

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 23:51

Tonny man må da vide, med det indgående kendskab man har til din egen branche, hvem de bedste undervisere er. Hvis ikke så er det vel et spørgsmål om at spørge sig frem`?

- pris og kvalitet hænger sammen - med mindre man ikke ser sig for eller ikke reelt ved hvad man skal købe.

/Søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:01

Kaffe & Co:

Tonny man må da vide, med det indgående kendskab man har til din egen branche, hvem de bedste undervisere er. Hvis ikke så er det vel et spørgsmål om at spørge sig frem`?

- pris og kvalitet hænger sammen - med mindre man ikke ser sig for eller ikke reelt ved hvad man skal købe.

/Søren

Hej Søren

Det kan du have ret i, men nu har jeg været på kursus med en meget anerkendt underviser indenfor branchen flere gange.

De seneste par gange er desværre blevet en sjusket japperi og faktisk en decideret oplæsning af lovstof, hvor der tidligere blev bidraget med eksempler og projekter, hvor emnet virkelig bliver bearbejdet fra andre vinkler.

Netop disse kurser hører så til i den meget dyre ende.

Kvalitet og pris - Ja, der var en gang, men det er desværre blevet temmelig diffust det begreb. De bedste kurser pt. koster faktisk ikke mere end ca. kr. 2.000 for 7 timer på et dagskursus incl. morgenmad og frokost.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 00:10

Tonny Skov Pedersen:
Kvalitet og pris - Ja, der var en gang, men det er desværre blevet temmelig diffust det begreb. De bedste kurser pt. koster faktisk ikke mere end ca. kr. 2.000 for 7 timer på et dagskursus incl. morgenmad og frokost.

Jamen det er jo fantastisk :-)

Jeg er sikker på at et skattekursus med Tommy V. Christiansen koster lidt mere men det kommer vel an på indholdet - så skal du diskutere pris kontra kvalitet skal du sammenligne priserne på kurser på sammen niveau.

Så ja pris hænger sammen med kvaliteten.

Så er det vel ellers bare igang med at trække på sit netværk, google osv. lige som man vil gøre når man køber kaffe eller skal have en ny revisor.

/S

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:26

Kaffe & Co:

Tonny Skov Pedersen:

Jamen det er jo fantastisk :-)

Jeg er sikker på at et skattekursus med Tommy V. Christiansen koster lidt mere men det kommer vel an på indholdet - så skal du diskutere pris kontra kvalitet skal du sammenligne priserne på kurser på sammen niveau.

Så ja pris hænger sammen med kvaliteten.

Så er det vel ellers bare igang med at trække på sit netværk, google osv. lige som man vil gøre når man køber kaffe eller skal have en ny revisor.

/S

Hej Søren

Sådan et kursus som du nævner her, er præcis min pointe. Her er der tale om et (aner)kendt navn indenfor skatteretten, men hvorvidt et kursus med selvsamme person giver den fornødne kvalitet kan jo kun erfares, ikke forudsiges. Det næste er så prisen - Som du skriver får man det nok ikke til kr, 250/time, men måske til en pris, der er 5 - 6 gange højere. Denne pris kan være helt perfekt, hvis man samtidig får nogle af de guldkorn med hjem, som der nu en gang må være i denne situation.

Vi kan formentlig debattere emnet meget endnu, men jeg er så ikke enig i, at pris og kvalitet hænger sammen - Iøvrigt er jeg heller ikke særlig begejstret for Mercedes eller BMW. Her vil du måske netop bruge samme argumentation om pris og kvalitet.

Udgangspunktet med tråden var jo at prøve at finde ud af, hvorvidt kurser indenfor andre brancher/områder har samme store afvigelse i priser for et kursus, hvor indholdet stort set er identisk.

Iøvrigt bruger jeg følgelig mit netværk og brancheforening, hvis der udbydes kursus med en underviser, som jeg ikke umiddelbart kender, eks. skatteret hvor der ofte bare er angivet en titel på en person fra SKAT og en kort beskrivelse af vedkommende - Det giver bare ikke nogen indikation om, hvorvidt vedkommende overhovedet kan formidle budskabet til andre.

Tonny

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Fra  Kaffes Skrevet kl. 10:02

Hej Tonny

Det var sent på aften da jeg kastede mig ind i denne tråd - det beklager jeg for kan ikke forstå hvad det er du forsøger at komme fremtil eller ønsker at debattere.

Det er vel åbenlyst at kursuspriserne, i alle brancher, svinger meget  - alt efter hvem, hvad, hvor og udbud/efterspørgsel - også for sammenlignelige kursuser fsva indholdet i disse. 

Men min erfaring siger mig ganske enkelt at der er en tydelig sammenhæng mellem prisen og kvaliteten - hvis men altså ved hvad man søger efter og gør sit forarbejde - men derfor kan man alligevel godt blive skuffet.

Men at sammenligne prisvariansen brancher imellem giver i min optik ikke nogen mening.

Men jeg er sikker på FRR/FSR har nogle glimrende kursuser der opfylder kravende om efteruddannelse for godkendte revisorer.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 10:27

Kaffe & Co:

Hej Tonny

Det var sent på aften da jeg kastede mig ind i denne tråd - det beklager jeg for kan ikke forstå hvad det er du forsøger at komme fremtil eller ønsker at debattere.

Det er vel åbenlyst at kursuspriserne, i alle brancher, svinger meget  - alt efter hvem, hvad, hvor og udbud/efterspørgsel - også for sammenlignelige kursuser fsva indholdet i disse. 

Men min erfaring siger mig ganske enkelt at der er en tydelig sammenhæng mellem prisen og kvaliteten - hvis men altså ved hvad man søger efter og gør sit forarbejde - men derfor kan man alligevel godt blive skuffet.

Men at sammenligne prisvariansen brancher imellem giver i min optik ikke nogen mening.

Men jeg er sikker på FRR/FSR har nogle glimrende kursuser der opfylder kravende om efteruddannelse for godkendte revisorer.

De bedste kaffe hilsner
Søren

Hej Søren igen

Tak for orienteringen - Undrede mig også lidtCool

Du har ret i, at de kurser der udbydes indenfor min branche generelt er udmærkede. Når det så er sagt, så er det egentlig meget pudsigt, at man skal deltage i x-antal kurser grundet lovbestemmelserne omkring revisorers efteruddannelse, hvilket så ofte bevirker, at man deltager i kurser, hvor udbyttet er minimalt.

Derudover så er der jo sket en stor stigning i kursusudbydere, hvor såvel indhold, faglighed og ikke mindst priser er tvivlsomt.

Endelig var jeg egentlig ikke ude efter en sammenligning mellem brancher, men mere om der indenfor de enkelte brancher er så store udsving, som jeg har konstateret indenfor min branche. En forskel i timeprisen på op imod kr. 1.500/time giver dog en forskel.

Hilsen

Tonny

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)