Hey Da jeg snart skal aflevere mit bachelor projekt på HA, står jeg og skal overveje min fremtid. Skal jeg eller skal jeg ikke tage en cand merc. Jeg er har læst en masse om de forskellige kandidat uddannelser og og de kompetencer man erhverver sig der igennem. Men jeg har brug for, at høre personlige beretninger om henholdsvis HA og Cand merc. Hvad har fordelene været for jer som har taget Cand merc. eller HA. Jobstillinger og muligheder, ansvar, løn m.m. Alt hvad i kan komme med kan hjælpe mig til at tage en beslutning. Jeg bliver nemlig far til november og derfor i tvivl om jeg skal læse videre eller ej. Håber på en masse input. God dag |
Et godt råd. Læs videre.
Der er efterhånden kommet så mange Bachelor uddannede folk, at arbejdsgiverne er blevet meget mere kritiske overfor netop disse. Jeg har selv haft samme diskuttion med mine forældre, da min far er højeste befalingsmand for en Psykiatrisk afdeling, Han råder mig helt vildt til at læse videre, fordi han kan mærke på sig selv at Bachelor er ved at få samme status som en gymnasiel uddannelse. Det er udbud og efterspørgslen. Efterspørgslen på Bachelor uddannede er blevet så lille, at det ville være spild af tid, hvis ikke du bruger din bachelor til at læse videre. De få år på skole betaler sig tilbage når du skal ud på arejdsmarkedet. Jeg skal selv til at ansætte folk til min virksomhed og sjovt nok, har jeg selv sorteret bachelor væk, fremfor Cand. merc, selvom jeg ikke har nogle af uddannelserne (endnu) og jeg er altså kun 21 år, men synes stadigvæk ikk at Bachelor er noget særligt mere. Så Cand. merc. sats på det!
Mvh
Steffen