Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken webshop har du (Afstemning)

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:53

Boysen:
1. Jeg kan skam gøre det selv!, hvis jeg ikke selv kan finde ud af det.....findes der vel cirka 100 forskellige måder at lære det på gratis.

Det lyder godt, for dit checkout forløb ser sådan ud i en IE7 :-) 

Spøg til side, jeg er ikke i tvivl om at du har evnerne til at lærer Html, CSS, Zend template sprog, PHP etc. og jeg er sådan set heller ikke i tvivl om at jeg relativt hurtigt kunne lærer pensumet for en bygningskonstruktør hvis jeg skulle beregne statik på en tilbygning, eller jeg kunne tage en brandteknisk uddannelse for maksimalt sikre mit hjem. Men selvom jeg ikke ville havde dig store udgifter på uddannelsemateriale så er det nok ikke nogen god handel, og kvaliteten af det arbejde jeg leverede ville nok heller ikke være den samme som for en der lever af det.

Det man må forstå omkring Scannet v1 shoppen, er at den er lavet til at almindelig  brugere uden videre selv kan styre udseendet af deres shops. Hvor Magento har et andet mål, nemlig at være en platform for udviklere der laver shops.
Jeg mødt folk der efter at havde brugt en halv time, havde en Scannet shop der var sat optil deres tilfredsstillelse.

Boysen:
2. Der findes tusinde af extensions jeg kan installere med få klik.

Vi ved vel godt begge to, at det er et lidt rosenrødt billede af en extension markedetsplads. Foruden at de gode extensions ofte koster en del, så det kun i meget simple tilfælde at man ikke skal bruge en del tid på at sætte dem op og så er der alle dem der ikke virker som man forventer. Men du har helt ret i en extension markedsplads er en fantatisk ting, som alle systemer bør lave.

Boysen:
3. Jeg har ikke skudt nogen papegøje, men bruger udviklere fra Indien, der er hamrende dygtige og effektive....og billige.

Så lyt lidt til Knud, medmindre jeg fuldstændigt fejlvurderer hans forretning, så har han det :-)

PS: Jeg vil meget gerne vise dig og andre, at der findes en meget nemmere vej og mere kraftfuld måde at havde shopsystem på, end den som Open Source løsningerne tilbyder. Så hvis det er okay med dig ville jeg gerne lave en video hvor jeg byggede din shop via vores drag-n-drop system og Photoshop-integration.
Det ville være super cool, hvis kunne lave den på under 15 min. så den kunne komme på Youtube i en enkelt film.
Det vil gå lidt tid, før jeg har tid til det, da vi arbejder hårdt og målrettet på at finpudse og dokumentere systemet, nok til at kunne gå i åben beta.
Men det ville være super markedsføringen for os, hvis vi kunne vise at man uden at programmerer hurtigt kunne sætte en shop op, magen til en der var lavet i Magento af udviklere.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:22

Lundsby:
Spøg til side

Det var jo netop ikke en spørg Peter, og ærlig talt rimelig vag begrundelse i debatten. At du fare over i min shop for at finde fejl... come on mand, du kunne da bare sende en mail, så havde jeg sendt dig en liste. 

Jeg må blankt erkende at jeg hverken er interesseret i at debattere med dig omkring open source eller ej, og heller ikke interesseret i at se min shop i dit system. 

Sammen med dit flotte billed af min shop, og 20 andre punkter er vi igang med en større ombygning. Pt. konvertere jeg omkring 2,9 % og skulle med de nye tiltag op omkring de 4 %. 

Jeg håber og krydse da fingre for at Knud score kassen på en scannet shop. Scannet er for nogen, men ikke for alle. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Peter

Bare lige for at afrunde mit sidst indlæg, så jeg ikke lyder gammel og sur.

Jeg ved hvor meget du brænder for debatten omkring webshop systemer (virker til ihvertfald) og det er egentlig min begrundelse for ikke at kører den videre. 

For jeg er hverken fortaler for det ene eller det andet. Netop det at magento passer perfekt til mig, og scannet perfekt til Knud, viser netop at man ikke bør være fortaler for hverken det ene eller det andet 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:40

Hej Kenneth

Jeg synes nu at der er en perfekt logik i både at vise fejlen og den efterfølgende argumentation, som fejlen iøvrigt illustrerer rigtigt godt min efterfølgende pointe. Men det ser vi nok bare forskelligt på!

Jeg er da ked af at du ikke ville lægge shop til en lille video, som jeg så det var det en win-win for dig, en perfekt chance for at se at man kunne lave din shop på en meget nemmere måde end den du har brugt eller blive bekræftet at du har valgt den nemmest. Men det ser vi nok bare forskelligt på!

Jeg tror det går Knud rigtigt godt. Og du har helt ret i at Scannet er for nogle men ikke alle. Det ser vi meget ens på. Den eneste grund til jeg deltog i debatten, var at jeg synes den blev lidt for ensidig.

Webshops er som sko, det handler om at finde det system der passer til dig, ikke den der passer til alle andre.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:42

Boysen:

Bare lige for at afrunde mit sidst indlæg, så jeg ikke lyder gammel og sur.

Jeg ved hvor meget du brænder for debatten omkring webshop systemer (virker til ihvertfald) og det er egentlig min begrundelse for ikke at kører den videre. 

For jeg er hverken fortaler for det ene eller det andet. Netop det at magento passer perfekt til mig, og scannet perfekt til Knud, viser netop at man ikke bør være fortaler for hverken det ene eller det andet 

Fair nok!

Fra Vellinge (Sweden)
Tilmeldt 19. Jun 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Firstcom A/s Skrevet kl. 23:52

Jeg har bygget vores i Oscommerce.

http://www.fixatilldig.se

Kent Ellegaard / kitesport.nu
Har Danmarks bedste Kite udstyr

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 23:53
Tilmeldt 11. Dec 06
Indlæg ialt: 506
Fra  Duftladen - Vi er billig med parfume Duftladen.dk Skrevet kl. 23:59
Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 09:05

Lundsby:
Netop det at magento passer perfekt til mig, og scannet perfekt til Knud, viser netop at man ikke bør være fortaler for hverken det ene eller det andet 

Det er med stor interesse, jeg har fulgt debatten imellem Peter Lundsby og Kenneth Boysen, hvor jeg blev 'indblandet' som en 3.-part, fordi jeg anvender Scannet ver. 1 og gav udtryk for, at jeg var tilfreds med den.

Det skal lige siges, at naturligvis har den (ver. 1) visse mangler og begrænsninger, men de er ikke af en karakter og størrelse, som gør, at jeg 'gider' at bøvle med at lave en ny shop på en anden platform - hvad dermed følger af besværligheder, andre begrænsninger, mangler og ikke mindst udviklingsomkostninger. - Helt uden garanti for, at den vil kaste mere af sig.

Scannet-shoppen er nem og hurtig at oprette og rette i, og jeg kan gøre det selv, uden at have vanvittig megen kendskab til html, og hvad det hedder alt sammen. Kun når jeg får lavet for mange uhensigtsmæssigheder, må jeg have proff. hjælp til at rede trådene ud.

Jeg accepterer, at det i en vis udstrækning er en standardløsning, jeg bygger min shop på. Men Netto/Fakta og Silvan/Bauhaus og Punkt1/el-salg  jo egentlig også standard-butikker.

Jeg har valgt at bruge mine kræfter på at sælge mine produkter og tjene en 'bette skilling' ved det. Jeg kan bekræfte de 2 debatørers antydninger af, at shopnord.dk faktisk går helt godt.

Nu må ovenstående ikke forstås sådan, at jeg er ligeglad med design og alle de fordele, som andre koncepter giver.  Det er jeg bestemt ikke. Jeg føler bare ikke trang til at sætte dette over den nværende shops evne til at give mig en maksimal indkomst med en passende indsats fra min side, både arbejdsmæssig og økonomisk.

Jeg kan godt give både Kenneth og Peter ret i, at det der er det rette valg til den ene webshop/indehaver, måske ikke er det rette valg til den anden. Det er nok derfor, at diskusionen om, hvad der er den helt rigtige platform for en webshop, aldrig stopper. For der er ikke et rigtigt facit.

Mvh Knud

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)