Hej alle, Jeg har startet et fodboldsite op med baggrund i fodboldklubben Chelsea. Det er således den første officielle supportklub i Danmark. Da vi er nystartet er trafikken begrænset. Dvs 2000 brugere pr. måned og 500 medlemmer. Vi har ambitioner om 3.000 medlemmer ved udgangen af året. For at rekruttere nye medlemmer og brugere kører jeg en del Facebook annoncering og Ad Words samtidig med jeg arbejder på at SEO optimere. På selve sitet har vi en del annoncering via affiliate netværk, så der kommer en del indtægt, men langt fra nok til at dække over annonceudgifterne lige nu. Mit spørgsmål går på om jeg skal registrere det som en virksomhed, og i så fald hvilken? Hvordan gør man det nemmeste? og hvad med regnskabskrav i forhold til moms? Jeg håber at I kære amino brugere kan hjælpe med nogle gode råd. Med venlig hilse, Martin Aleth Klubsekretær for Chelsea Support Danmark www.chelsea-support.dk |
Er det din plan at komme til at tjene penge på sitet, og må du det jvf. Chelsea FC's regler for officielle fanklubber?
Jeg var involveret i et lignende projekt for en anden fodboldklub på et tidspunkt. Det blev drevet som en forening, og det gør det noget lettere at administrerer regnskaber osv.
Mvh
Peter