Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Chelsea Support Danmark - men er det en virksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har startet et fodboldsite op med baggrund i fodboldklubben Chelsea. Det er således den første officielle supportklub i Danmark. Da vi er nystartet er trafikken begrænset. Dvs 2000 brugere pr. måned og 500 medlemmer. Vi har ambitioner om 3.000 medlemmer ved udgangen af året.

For at rekruttere nye medlemmer og brugere kører jeg en del Facebook annoncering og Ad Words samtidig med jeg arbejder på at SEO optimere. 

På selve sitet har vi en del annoncering via affiliate netværk, så der kommer en del indtægt, men langt fra nok til at dække over annonceudgifterne lige nu.

Mit spørgsmål går på om jeg skal registrere det som en virksomhed, og i så fald hvilken?

Hvordan gør man det nemmeste? og hvad med regnskabskrav i forhold til moms?

Jeg håber at I kære amino brugere kan hjælpe med nogle gode råd.

Med venlig hilse,

Martin Aleth

Klubsekretær for Chelsea Support Danmark

www.chelsea-support.dk

Fra Næstved
Tilmeldt 24. Jun 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 15:34

Er det din plan at komme til at tjene penge på sitet, og må du det jvf. Chelsea FC's regler for officielle fanklubber?

Jeg var involveret i et lignende projekt for en anden fodboldklub på et tidspunkt. Det blev drevet som en forening, og det gør det noget lettere at administrerer regnskaber osv.

Mvh
Peter 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40

Tak for dit svar.

Hmmm... der er ikke planen at tjene penge på sitet, men jeg har en del indtægter og udgifter forbundet med projektet. Om et år kan det godt være jeg kommer til at tjene på det, men som udgangspunkt tror jeg ikke det bliver en overskudsforretning.

Iflg Chelseas reger, så må vi godt tjene penge, så vidt jeg er orienteret og har tjekket op på.

Drevet som en forening? Hvad er kravene til dette og hvorfor er det en fordel frem for en enkeltmandsvirksomhed?

mvh

Martin Aleth

www.chelsea-support.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)