Jeg synes du burde gå direkte ned i fogedretten, og lade en fogeddommer møde op ude på adressen.
Der er jeg uenig. Hvis man møder op på adressen og personligt giver kunden en dato på sidste betaling, virker dette mere indbydende for kunden, så han evt. næste gang han vil købe et produkt, henvender sig til sin vriksomhed igen, fordi man gav ham en fair chance, (Kunne jo være der var en god grund til han ikke betaler) Man præsenterer også virksomheden som noget perosnligt, istedet for noget upersonligt og fjernt. Personlig kontakt bliver mødt bedre.
Hvis du selv møder op og virkere truende, kan du få en retsag på halsen for trusler, hvilket er ulovligt.
Jeg har på intet tidspunkt nævnt noget om at true, tværtimod (ptøv at læse mine indlæg igen)
Der er ikke noget truende ved at møde op på adressen og personligt udlevere en faktura samt får en konsekvensdialog direkte med kunden.
Man behøver ikke en advokat for at tage en sag i foged retten, da de i fogedretten har vejledningspligt, dvs de skal fortælle dig reglerne for at få din vare igen, og hjælpe dig igennem sagen, når du ikke har en advokat.
Personligt synes jeg at fogedretten er en sidste udvej. For det første er det vores skattekroner der lønner fogedretten, så istedet for at du selv betaler for en advokat, er det tværtimod alle os medaminoer som skal betale for at et fjols ikke gider betale for sine indkøbte produkter.
Mød dog personligt op istedet. Danmark er ved at blive et meget sky land, hvor befolkningen gemmer sig bag ved andre mennesker, maskiner og apperater. Hvor bliver den venlige perosnlige kontakt af? Dette synes jeg er ved at blive et stort problem. Men det er en helt anden sag...
Mvh
Steffen