Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Site med salg til Sydeuropa fra DK

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har haft en ide i et par år om at starte en webshop op rettet mod Sydeuropa. Jeg har selv boet dernede i mange år og min kone er derfra.

Det er med produkter der vejer fra få hundrede gram til 5 kg.

Spørgsmålet er om det ville kunne lade sig gøre rent logistisk herfra DK eller ville det være for besværligt og for dyrt?
Er der nogen der har erfaring med det? Jeg kan forestille mig at der selvfølgelig er mange der sælger til udlandet, men er det kun få handler pga fragten, er er det ikke noget problem?
Jeg formoder ikke at det er et problem med betalingen da jeg jo kunne bruge VISA.

På forhånd tak for jeres svar.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:47

Jeg vil ik være en lyseslukker, men det der er en dødsfødt ide...

Du kan ik konkurrere med hverken lokale eller firmaer fra resten af EU, pga de høje fragtpriser fra DK...

Vil du indtage Sydeuropa, så skal du enten sidde der, eller alternativt få logistikken udliciteret til Sydeuropa eller Tyskland...

Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:43

Det er fint med kritik :-)

Jeg mener bare at have set at der hvor danskere køber mest er på udenlandske sites, men selvfølgelig er det bedst at være tilstede lokalt.
Det er ingen udfordring for os at have en person eller flere lokalt til at varetage forsendelsen derfra. Det jeg allerhelst ville undgå er et for stort lager, og det bliver jeg vel nød til at ha hvis det hele skal ligge dernede .. :-/

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:49

Dino:

Jeg mener bare at have set at der hvor danskere køber mest er på udenlandske sites, men selvfølgelig er det bedst at være tilstede lokalt.

Nu var det jo ik danskere, som du ville sælge til, så danskeres adfærd er totalt ligegyldig.
Men grunden til at danskere handler i udlandet er pris, pris, udvalg, pris og pris...

Dino:

Det er ingen udfordring for os at have en person eller flere lokalt til at varetage forsendelsen derfra. Det jeg allerhelst ville undgå er et for stort lager, og det bliver jeg vel nød til at ha hvis det hele skal ligge dernede .. :-/

Du kan ligeså godt opgive at sælge fra DK mod Sydeuropa... Fragtpriserne kvæler hele projektet fra start...

Ellers kontakt alle de fragtfirmaer, som du mener er brugbare, og hør hvilke priser de kan give. Derefter vil du give mig ret...

Skal ideen fungere, så skal du have lager og ekspedition i Sydeuropa... Desuden lyder det som om, at du slet ik har studeret handels adfærd i de pågældende lande. For så ville du slet ik have tænkt over den løsning, som du selv foreslå...

Fra Marbella
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 13:17

Jes

Dino:

Hej

Jeg har haft en ide i et par år om at starte en webshop op rettet mod Sydeuropa. Jeg har selv boet dernede i mange år og min kone er derfra.

Det er med produkter der vejer fra få hundrede gram til 5 kg.

Spørgsmålet er om det ville kunne lade sig gøre rent logistisk herfra DK eller ville det være for besværligt og for dyrt?
Er der nogen der har erfaring med det? Jeg kan forestille mig at der selvfølgelig er mange der sælger til udlandet, men er det kun få handler pga fragten, er er det ikke noget problem?
Jeg formoder ikke at det er et problem med betalingen da jeg jo kunne bruge VISA.

På forhånd tak for jeres svar.

Hej Dino

Jeg bor i sydspanien. Det kunne være vi skulle tage en snak sammen.

Venligst

Jes

Dansk ejendomsmægler ved Marbella, Costa del Sol

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)