Jeg arbejder som grafisk designer, hvor jeg bl.a. har undervist i webdesign og grafisk design online, flere gange. Jeg har derfor besluttet mig for at lave nogle video-guides/undervisning, hvor jeg mere eller mindre afslører alle mine tricks og lærer alt det fra mig jeg kan.
Nu er jeg så bare i tvivl om jeg kan tillade mig at tage penge for disse videoer, eller om jeg bare skal ligge dem op til fri download. For på den ene side er det jo bare videoguides, men samtidig tjener jeg jo også penge på det undervisning jeg laver "offline".
Hvad siger I? - Hvad ville I gøre?
Mvh Steffen
Steffen Nørgaard Andersen Art director og grafisk designer - www.inze.it
Tja. det vil aldrig være en god ide at give en gratis viden væk hvis denne viden kan ligge til grund for mere konkurrence for dig selv.. Men hvis du ikke selv har planer for indtjening i feltet så er det en fin service.
Tja. det vil aldrig være en god ide at give en gratis viden væk hvis denne viden kan ligge til grund for mere konkurrence for dig selv.. Men hvis du ikke selv har planer for indtjening i feltet så er det en fin service.
Ja det er lidt dér mit dilemma ligger... For dette er jo netop det jeg lever af, og jeg synes selv det er viden der er MANGE penge værd. Samtidig har jeg også mest lyst til at give det gratis væk, selvom jeg ved det vil give nogle konkurrenter på sigt.
Jeg har dog også overvejet det faktum at jeg sikkert selv kunne få flere kunder, ved at gøre det gratis, men ja... Jeg er som sagt lidt i et personligt dilemma her :/
Mvh Steffen
Steffen Nørgaard Andersen Art director og grafisk designer - www.inze.it