Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hotmail og Gmail kommer ikke frem?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

Hej Oscar,

Oscar Eg Gensmann:
Jeg er dog ikke helt enig i at det nødvendigvis er hverdagskost. Rent teknisk er det som Anders siger noget udbyderen burde have sørget for, men det er desværre en ting man ser nedprioriteret mange steder i hostingverden nu om dage. Især domain keys fordi det æder datakraft fra serverne og mindsker mængden af mails man kan skubbe ud pr. sekund.

Hvordan vil du have at en udbyder skal kunne sætte SPF op for en kundes domæne. Udbyderen har da ikke en jordisk chance for at vide hvilke udgående SMTP servere, kunden ønsker at benytte ?

VELOCIGROUP
Online backup af Exchange 2010 Server

Det er mails sendt igennem hendes shop som ligger hos dandomain, mon ikke det hele kører igennem den server shoppen ligger på eller i hvert fald en af deres egne SMTP servere, så er det da nemt nok. Ellers kan kunden jo selv oplyse hvis de skulle bruge en anden.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

bacardil:
Det er mails sendt igennem hendes shop som ligger hos dandomain, mon ikke det hele kører igennem den server shoppen ligger på eller i hvert fald en af deres egne SMTP servere, så er det da nemt nok. Ellers kan kunden jo selv oplyse hvis de skulle bruge en anden.

Når man opretter SPF, så skal man i SPF recorden for det nævnte domæne angive, hvilke servere man ønsker at sende e-mail fra. Hvis shoppen benytter den webhost's SMTP server, som den kører på, jamen så skal man angive den. Benytter ejeren af domænet, sin Internetudbyders SMTP server, til at sende fra, så skal man angive den osv.
Hvordan skal udbyderen vide, hvad kunden bruger sit domæne til og hvilke udgående SMTP servere kunden benytter. Det er da en temmelig umulig opgave for udbyderen....

VELOCIGROUP
Online backup af SharePoint

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

VELOCIGROUP:

bacardil:
Det er mails sendt igennem hendes shop som ligger hos dandomain, mon ikke det hele kører igennem den server shoppen ligger på eller i hvert fald en af deres egne SMTP servere, så er det da nemt nok. Ellers kan kunden jo selv oplyse hvis de skulle bruge en anden.

Når man opretter SPF, så skal man i SPF recorden for det nævnte domæne angive, hvilke servere man ønsker at sende e-mail fra. Hvis shoppen benytter den webhost's SMTP server, som den kører på, jamen så skal man angive den. Benytter ejeren af domænet, sin Internetudbyders SMTP server, til at sende fra, så skal man angive den osv.
Hvordan skal udbyderen vide, hvad kunden bruger sit domæne til og hvilke udgående SMTP servere kunden benytter. Det er da en temmelig umulig opgave for udbyderen....

VELOCIGROUP
Online backup af SharePoint

Hvis man har en webshop hos dandomain som jeg snakker om her, så er opgaven ikke umulig, men let, da man sikkert skal bruge dandomains SMTP server til at sende mails fra i forbindelse med shoppen.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

VELOCIGROUP:

Hvordan vil du have at en udbyder skal kunne sætte SPF op for en kundes domæne. Udbyderen har da ikke en jordisk chance for at vide hvilke udgående SMTP servere, kunden ønsker at benytte ?

Som Barcadil også nævner så er der her tale om at en udbyder sælger en kunde et komplet "økosystem" i form af en webshop. I og med at shoppen sælges under et præmis om at dette er en "komplet" webshop med alt hvad du skal bruge, så må man gå ud fra at leverandøren/udbyderen også har sat sig ind i hvordan de kan levere en service der sikrer at ordremails m.v. kommer frem, hvis ordremails er en del af den funktionalitet der sælges under forventningen til servicen.

Det samme gælder webhoteller og andre der sælger en mailydelse eller stiller en udgående smtp-server til rådighed for kunden. Der burde det også være udbyderens pligt at sikre så vidt muligt at produktet kan bruges til det som det forventes at være købt til af kunden, hvis ikke bør det oplyses. Desværre er mailydelser i høj grad blevet til en slags ekstra-ting man da lige kan smide gratis med oven i bunken af webhotel m.v., hvilket også ofte betyder at kvaliteten af leverancen og eventuel debugging af mangel på samme er derefter. :)

Så kan der være scenarioer hvor man benytter sin egen SMTP, har et specialsetup på sit domæne eller lignende der selvfølgelig fritiager leverandøren af shoppen for ansvaret, men som udgangspunkt når man leverer en samlet pakkeløsning inklusiv domæne og hosting, så bør man også være klar over at en kunde forventer at kunne bruge den ud af boksen og hvis ikke så må man som udbyder afhjælpe problemet overfor kunden, hvis der er tale om et midlertidigt problem eller manglende opsætning. I tilfælde af at det ikke kan gøres for de par 100 kroner man som regel betaler for de fleste hostede webshops om måneden, så må man overveje om leverandøren måske har været lige lovlig kreativ nok i forhold til sine løfter kontra prissætning. :-)

Dertil kommer så at der kan være 1000 andre grunde ud over SPF til at Hotmail og gmail ikke tager imod beskederne og leverandøren af webshopløsningen er den i Helles tilfælde som har bedst mulighed for at kende/undersøge/debugge hele setuppet, så giver det mest mening at starte der, eftersom min fornemmelse er at det også er dem der har adgangen til SMTP logfilerne (aka dem der er SMTP-leverandøren) og dermed kan se om der bliver bouncet noget og måske hvorfor. :-)

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar,

Oscar Eg Gensmann:
Der burde det også være udbyderens pligt at sikre så vidt muligt at produktet kan bruges til det som det forventes at være købt til af kunden, hvis ikke bør det oplyses. Desværre er mailydelser i høj grad blevet til en slags ekstra-ting man da lige kan smide gratis med oven i bunken af webhotel m.v., hvilket også ofte betyder at kvaliteten af leverancen og eventuel debugging af mangel på samme er derefter. :)

Jeg er ikke uenig med dig at det burde være.......

Men det afhænger jo igen af hvad der er aftalt med kunden, hvad denne har købt, samt forventninger til dette og hvad leverandøren synes.
Vi ved jo alle som leverandører at man desværre ikke kan tage forbehold for alt. Ikke at man ikke skal orientere kunden og at de muligvis kan komme ud for dit og dat. Vi gør f.eks. meget ud af at orientere kunderne om forskellige ting der kan opstå og ofte resultere det også i et mer salg.

F.eks. så foreslår vi altid nye kunder der f.eks. køber en Exchange Server løsning hos os, at vi samtidigt opretter SPF på deres domæne. Men vi spørger dem også til bunds omkring deres rutiner om at sende e-mails, sådan at vi kan få inkluderet alle SMTP serverne, som de benytter....

VELOCIGROUP
Fjernbackup - Bare Metal Restore

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor svarer du ikke på selve SPF opsætningen, det er jo kun hosting leverandøren der kan gøre dette.

 

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Easy Webhost:
Hvorfor svarer du ikke på selve SPF opsætningen, det er jo kun hosting leverandøren der kan gøre dette

Hvem spørger du ?
Hvorfor mener du at det kun er hosting leverandøren der kan lave SPF opsætningen ? (Vi er ikke enig)

VELOCIGROUP

Fra Gistrup
Tilmeldt 13. May 09
Indlæg ialt: 2189
Fra  Tex-tryk Broderi og tryk på tøj i Aalborg Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne man ikke bruge en Gmail til at sende ud fra :) jeg har skiftet til gmail med vores firma mail og det virker bare kanon :) har så at sige aldrig problemer. 

Mine hjemmesider: Fodboldtøj -  Tryk på t-shirts

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)