Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hotmail og Gmail kommer ikke frem?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Mon nogen kan hjælpe med hvor fejlen ligger... Vi har eseller shopsystem - men vores domæne er hostet hos dandomain. Nærmest alle kunder som har Hotmail eller Gmail i deres mailadresse, modtager ikke vores ordrebekræftelser.

Jeg er klar over at det vel må være en eller anden form for udvidet spamfilter der stopper dem - men hvor ligger ansvaret? Er det hos vores shopudbyder eller er det hos vores domænehost?

Og evt: hvad kan/skal der gøres?

Mange hilsener Helle

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeres domænehost der skal have sat SPF og domainkeys op for at hotmail og gmail har lyst til at snakke med jer, ligeledes skal jeres reverse dns også matche noget meningsfyldt på jeres domæne.

Opsætning af sådanne ting bør være hverdagskost for din udbyder.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 7 person

Hej Helle,

Anders har ganske ret, der kan gøres rigtig meget ved at sætte de korrekte indstillinger op på de udgående mailservere.

Jeg er dog ikke helt enig i at det nødvendigvis er hverdagskost. Rent teknisk er det som Anders siger noget udbyderen burde have sørget for, men det er desværre en ting man ser nedprioriteret mange steder i hostingverden nu om dage. Især domain keys fordi det æder datakraft fra serverne og mindsker mængden af mails man kan skubbe ud pr. sekund.

Det skyldes at mange webhoteller, shop-udbydere osv konkurerer på prisen af den samlede pakke og derfor bliver kvaliteten og opsætningen af de enkelte komponenter desværre ofte forringet, fordi det er umuligt at drive en kvalitetsservice for et par 100 kr om måneden, hvis man skal have eksperter til alle de enkelte delkomponenter der kan være i forbindelse med et hostingsystem, support, udstyr m.v.. Så det ender meget hurtig med at det man får er en samling software der er installeret på en server, men administrationen bag af de enkelte software dele foretages så af en generisk teknikker der ikke er ekspert i alting og i værste tilfælde bare skal sørge for at tingene holdes i live og ikke meget mere.

Nu er dandomain en forholdsvis stor udbyder så de burde dog have folk der ved hvordan man sikrer bedst mulig levering til i hvert tilfælde de store e-mail-udbydere, så det burde ikke være mere end et opkald til dem, men forbered dig på at de kan finde på at tage penge for at gøre det, selvom man skulle forvente det ville være en standard del af en hostingpakke der tilbyder shop eller andre forretningskritiske løsninger som kræver e-mail-afsendelse.

Ud over de tekniske ting der som udgangspunkt bør være sat korrekt op, så kan i også være ude for at i sender igennem en smtp server (udgående postserver) som er blevet blokkeret hos gmail og hotmail (og andre) fordi i kan risikere at dele den med mange andre og måske folk/systemer der sender lidt for mange spam-lignende mails afsted til hotmail og gmail. Det betyder at de sætter mailserveren i karantæne indtil den opfører sig ordentligt, hvilket i så fald går ud over alle der bruger den. Normalvis blokkerer de ikke 100% af alle mails, men jo dårligere et rygte serveren får des færre mails kommer igennem og det kan derfor være svært at vide medmindre man overvåger sine mailservere nøje, hver dag.

i mail-verdenen arbejder man med et "reputation" begreb som bruges til at vurdere om en mail-afsender (server) er i good standing, eller måske kan være i bad standing. Desværre er rigtig mange udgående mailservere (SMTP) hos mange hostingfirmaer overladt til sig selv og ender derfor over tid med at få et dårligt rygte hos de store mailfirmaer (fordi ingen svarer på abuse mails, eller gør noget når de sender automatiske klager over spam m.v., men bliver ved med at sende til forskellige spam-traps osv.).

Det er først når e-mails vitterlig ikke når frem og kunderne klager, at en tekniker sætter sig ned og kigger på om der kan være problemer. På det tidspunkt er det som regel enten for sent eller temmelig meget op af bakke og hostingfirmaet ender med at skifte ip-adressen på serveren, hvorefter man starter forfra og glemmer den på ny til næste gang der kommer klager.

På denne måde står der rigtig mange servere rundt omkring i hostingfirmaer og basalt set ikke leverer en stor mængde af de mails de burde, fordi de opfattes som negative mailservere af de store virksomheder, da det kræver en fast og længere historik af positive leveringer til en udbyder (hotmail, gmail osv) at få et godt rygte, og dermed at få lov til at levere alle sine e-mails uden at blive mistænkt hver gang.

Så kort fortalt. Brok dig til din udbyder indtil de lytter. Det er med stor sansynlighed dem der har lidt ugler i mosen og har været lidt dovne :)

(ps. det er ikke nødvendigvis dandomain der er en slyngel lige i denne her specifikke situation, men ofte er det alligevel de eneste der kan gøre noget, hvis det ikke er hos dem selv problemet ligger, fordi hotmail og gmail m.v. sjældent lytter til enkelt-personer i denne her slags sager)

Jeg håber det lykkes dig at få hul igennem, ellers giv os et kald, så må vi lige se om vi ikke kan hjælpe dig med at brokke dig til de rigtige. :)

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 171
Fra  maila Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Holda-helt-kæft et lækkert svar Surprise

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Vi har mange kunder som kører på Dandomain's mailservere. De sender fint til hotmail og gmail. Det må være noget filter/opsætning på dit domæne, som der er også nævnt tidligere.

Du skal tage fat i Dandomain. De har en meget fin telefonsupport.

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er simpelthen så imponerende med de hurtige og meget gode svar - tusinde tak :·)

Jeg har skrevet til DanDomain, og de kender ikke til problemet... og foreslår at vores nye shop (eseller) sender ordrebekræftelserne gennem vores nye smtp server - og ikke gennem Dandomains.

Hmmm - de forsøger derfor begge hold at tørre den af på den anden....

Hvilken metode mon der bruges... og hvem af dem vil være mest oplagt som »synderen«?

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:
Hvilken metode mon der bruges... og hvem af dem vil være mest oplagt som »synderen«?

 

Hele hosting branchen er godt nok tavse med det, men vi bliver ofte klemt imellem hotmail, yahoo og gmail, og nogen gange skal der forbavsende lidt til før en IP bliver blacklistet.. tro mig.. Det er ikke kun Dandomain, der oplever dette, det er alle i branchen også de helt store!

Hvis det var mig der ejede dandomain, så ville holdningen være at det var mig der skulle hjælpe dig, for hvis en kunde der oplever det, som du gør, så er det også et problem for mig

Hiv fat i dandomain, jeg ved at hvis man feks hiver fat i hotmail, så svarer de som regel tilbage indenfor 24 timer og man bliver whitelistet, såfremt man har overbevist dem! Det er straks værre med gmail og yahoo, men ikke umuligt

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bede Dandomain om at søge på en af dine modtagere og give dig en kopi af loggen, der står klart og tydeligt hvad fejlen er.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Helle - houseofkids.dk:
Og evt: hvad kan/skal der gøres?

Få opsat SPF på dit domæme. Det er ikke så svært som det lyder. Så er du et skridt i den rigtige retning.

VELOCIGROUP
Fjernbackup til virksomheder

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Oscar,

Oscar Eg Gensmann:
Jeg er dog ikke helt enig i at det nødvendigvis er hverdagskost. Rent teknisk er det som Anders siger noget udbyderen burde have sørget for, men det er desværre en ting man ser nedprioriteret mange steder i hostingverden nu om dage. Især domain keys fordi det æder datakraft fra serverne og mindsker mængden af mails man kan skubbe ud pr. sekund.

Hvordan vil du have at en udbyder skal kunne sætte SPF op for en kundes domæne. Udbyderen har da ikke en jordisk chance for at vide hvilke udgående SMTP servere, kunden ønsker at benytte ?

VELOCIGROUP
Online backup af Exchange 2010 Server

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)