Jeg har lidt ild i r.... hertil aften, og nu vil jeg se om jeg kan lave en hjemmeside selv.
Der er mange der taler om det her Joomla - kan en som mig komme godt igang med dette - som jeg forstår er dette en slags freeware korrekt? - hvordan kommer jeg igang?
Hvis ikke det skal være joomla - hva så, vil simpelthen igang NU!
Du kan også læse min guide om tilgængeligt design, så du ikke klumrer i det med kontraster, skriftsstørrelser, farvevalg mm. Det er jo nemmere at gøre tingene korrekt og gennemtænkt fra start :-)
Jeg har fulgt joomla start guides - og vil nu prøve og installerer Joomla på mit websted - jeg har overførst Joomla filerne til webstedet, og så siger guiden at " så snart du skriver dit domæne navn, så vil du komme til selve joomla installationen - men jeg får stadig min gamle webside design op? - Hvad gør jeg galt??
Håber nogle kan svare - jeg skal nemlig lege lidt med det lidt endnu, har fået blod på tanden :)
Jeg har fulgt joomla start guides - og vil nu prøve og installerer Joomla på mit websted - jeg har overførst Joomla filerne til webstedet, og så siger guiden at " så snart du skriver dit domæne navn, så vil du komme til selve joomla installationen - men jeg får stadig min gamle webside design op? - Hvad gør jeg galt??
Hvis du eksempelvis har overført filerne til folderen /joomla på din hjemmeside, skal du ind på siden "dinhjemmeside.dk/joomla" for at installationen kan starte. Du skal altså ind på den specifikke mappe..
Jeg prøvede og skrive administrator efter web navnet og så gik installationen igang, dog har jeg problemer da den har mange røde "lamper" i pre-installations kontrollen - kan du evt. hjælpe mig med dette? - har egentlig også lavet en anden lille tråd om dette :)