Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God linkbuilding eller spamming?

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Vialarus:
Jeg er noget forbeholden overfor firmaer, der tilbyder linkbuilding i stor skala. For det siger vel sig selv, at de links bliver placeret på alle mulige irrelevante sider?

Man kan sagtens skabe RIGTIG mange links uden at det på nogen måde er spam, uden at poste i et eneste forum, artikkeldatabase eller lignende snask. Men det kræver, at man kender lidt mere til linkbiolding end de fleste der udbyder den slags desværre gør.

Alt for mange er fastlåst i nogle forældende forestillinger om hvad linkbuilding går ud på og hvilke metoder man kan bruge.

Ensidig linkbuilding er i alle tilfælde noget skidt.

Fra Herning
Tilmeldt 24. Feb 09
Indlæg ialt: 1018
Fra  Maler-maling.dk Skrevet kl. 14:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

mortenhy:

OK. Tak til jer alle. Theism: Kan du forklare mig(jeg har kun været "rigtig" i gang i en god måned), hvorfor det er bedre ikke at bruge adressen, jeg mener, browseren fører jo kunden hen til den ønskede destination alligevel ikke?Confused

Sådan som jeg flygtigt har forståwt princippet, er linkbuilding kun indgående links, ikke traffik på siden, om det er for en god sag, eller udgående links der er linkbuilding. Er det korrekt?

Jeg er meget "nørdet" anlagt, men jeg er blevet overrasket over hvor stort det her med søgeoptimering er. Det spekulerer man jo ikke på når man sætter sig ned og begynder at bygge sin side op, ihvertfald ikke hvis man ikke har haft brug for det.

Venligst Morten

Hej Morten.

Sådan som jeg forstår det med søgeord i ankertekst (den tekst som du laver om til et link) er sådan:

Forestil dig du kører ud af landevejen, i din bil og skal finde byen Herning.

På alle byskiltene du møder, står der "by" Du har meget svært ved at se hvilken by som er Herning, så du kører forgæves rundt og leder, og først når du ankommer til byen, kan du se om det er Herning.

Eller dette eksempel:
Du kører på motorvejen med ungerne bagi bilen.

De siger de skal på toilet, og det skal gå hurtigt!

Du kommer til en motorvejs resteplads, men der står bare "Resteplads", og intet om at der er toilet derinde.
Du er nødt til at køre videre, for ungerne skal meget snart på toilet!

Du kommer til næste resteplads, men der står også bare "Resteplads"... og sådan fortsætter det.

Sådan er det heldigvis ikke i virkeligheden, for der står nemlig på skiltene, ved restepladserne, om der ER toilet på stedet (plus mange andre oplysninger) Så deres skilte er optimeret til at vise de ting, de tilbyder på restepladsen.

Så hvis du linker til din side med ordet hjemmeside, ved google ikke ret meget om, hvad du kan tilbyde googles brugere.

Men siger dit link derimod" Android tilbehør" ved google med det samme, at hér er noget om Android tilbehør, og vil derfor henvise googles brugere til din side, hvis de søger efter Android tilbehør.

Har google så flere sider der bruger samme type og antal links med "Android tilbehør" så kigger den på sidens opbygning med søgeordet og mange andre ting. Så det hele skal jo være iorden, for at komme helt til tops på google.

Jeg håber det blev skåret lidt ud i pap her, så du ved hvad det betyder at have sit søgeord i ankerteksten :-D

Hvis nogen mener jeg er helt galt på den, må de gerne sige til.

Mvh

Michael Haahr
Maler-maling.dk
Køb billig maling og træbeskyttelse online her (ankertekst med flere søgeord i)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 07:43

Tak for alt input. Jeg har endnu ikke fået det jeg burde om SEO, men jeg har benyttet at få "Android apps" ind i links til min side. Jeg har nu i to måneder lagt næsten øverst ved søgeord som "Android apps","bedste Android apps" osv. Især "Android apps" må man jo nok erkende er et ret brugt søgeord.....så det virkerSmile

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)