Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God linkbuilding eller spamming?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er lovligt i det her ræs om god placering. Jeg har læst at man skal føje sit websted til sin signatur når man er medlem af feks Amino.dk. Men hvor går grænsen? Ved godt det nok er lidt svært at svare på men måske et bud på hvor langt man tillade sig at gå. Som titlen siger:" Hvornår er det god linkbuilding og hvornår er man spammer"?.

Venligst mortenhy

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 12:31

Jeg syntes det er linkbuilding når man har noget reelt at sige og ikke bare kommentere for at få et link med.

Venlig hilsen

Finn Bennetsen

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 15:38

Hvis ens kommentarer bidrager med reel værdi, så synes jeg at det er okay at flette ens link ind hvor det er relevant.

mortenhy:
Jeg har læst at man skal føje sit websted til sin signatur når man er medlem af feks Amino.dk.

Det er en rigtig god idé, men det er en del mere effektivt hvis du bruger en beskrivende ankertekst. I stedet for at teksten til dit link i signaturen er adressen på dit website, kunne det f.eks. være Nyheder om og anmeldelser af Android apps, eller hvad der nu beskriver din side :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 17:34

Jeg anbefaler, at man bruger en tommelfingerregel om at undgå at genere andre folk. Hvis vi tager Amino som eksempel, anbefaler jeg f.eks. at man ikke skriver indlæg blot for linkets skyld uden at bidrage med noget i debatten.

Hvis man generer folk i sin linkbuilding, øger det sandsynligheden for, at nogen ser sig sure på en. Og den slags kan i worst case komme til at koste dyrt i efterfølgende reputation management.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 01:05

OK. Tak til jer alle. Theism: Kan du forklare mig(jeg har kun været "rigtig" i gang i en god måned), hvorfor det er bedre ikke at bruge adressen, jeg mener, browseren fører jo kunden hen til den ønskede destination alligevel ikke?Confused

Sådan som jeg flygtigt har forståwt princippet, er linkbuilding kun indgående links, ikke traffik på siden, om det er for en god sag, eller udgående links der er linkbuilding. Er det korrekt?

Jeg er meget "nørdet" anlagt, men jeg er blevet overrasket over hvor stort det her med søgeoptimering er. Det spekulerer man jo ikke på når man sætter sig ned og begynder at bygge sin side op, ihvertfald ikke hvis man ikke har haft brug for det.

Venligst Morten

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 07:15

mortenhy:
Kan du forklare mig(jeg har kun været "rigtig" i gang i en god måned), hvorfor det er bedre ikke at bruge adressen, jeg mener, browseren fører jo kunden hen til den ønskede destination alligevel ikke?Confused

Det er fordi, at når Google skal bestemme sig for, hvor din side skal placeres i søgeresultaterne, så lægger den bl.a. stor vægt på teksten i dine indgående links. Så hvis du gerne vil findes på søgninger på f.eks. Android nyheder, så hjælper det på dine placeringer at have nogen indgående links hvor det er ankerteksten :-)

mortenhy:
Sådan som jeg flygtigt har forståwt princippet, er linkbuilding kun indgående links, ikke traffik på siden, om det er for en god sag, eller udgående links der er linkbuilding. Er det korrekt?

Det har du helt ret. Linkbuilding er processen hvor man skaffer links hen mod sin egen side. Det kan dog stadig være en god idé at have have nogle udgående links fra sin side, men det har intet med linkbuilding at gøre. EDIT: Det skal nok også lige nævnes, at linkbuilding ikke bare går ud på at skaffe mange links, men i ligeså høj grad at skaffe links fra gode hjemmesider og med gode, relevante ankertekster.

mortenhy:
Jeg er meget "nørdet" anlagt, men jeg er blevet overrasket over hvor stort det her med søgeoptimering er.

Det kom også i høj grad bag på mig da jeg begyndte. Men efterhånden som man lige er lidt inde i sagerne, så bliver det også vildt interessant, især når man ser at ens arbejde begynder at bære frugt :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 08:42

Tak for god input der, og ja, når man begynder at studere lidt nærmere er det faktisk rigtig spændende. THEISM: Fed side by the way, anbefaler den til nogle af mine venner der også er mine fjender(de har Iphone, ikke Android)Big Smile

Ipod touch skulderhylster"ved tegn på ballade", HAHAHA, jeg sidder og smiler endnu, kunne være sejt at have den.

OK. God dag .

Venligst Morten.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:11

Jeg har det lidt sådan, så længe man svare på det der står i fx et indlæg, en blog eller andet, så er det fint. man skal selvfølgelig ikke bare skrive "her var ???" eller "tak for en god artikkel" gør man det nok gange så vil du helt sikkert blive anset som spammer. jeg ved ikke hvor grænsen går, men så længe man gør det i god tro og ikke bare for at linkbuilde så skulle der ikke være noget problem som jeg ser det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:33

Jeg får en advarsel om at tråden er mere end seks måneder gammel, men jeg skriver alligevel her, fordi overskriften passer til mit indlæg.

Jeg er noget forbeholden overfor firmaer, der tilbyder linkbuilding i stor skala. For det siger vel sig selv, at de links bliver placeret på alle mulige irrelevante sider?

Jeg er stødt ind i dette Forum Link Building - http://www.forumlinkbuilding.com - der placerer ens link i alle tænkelige internetfora. Det oplyses fra firmaet at mange af ens links bliver fjernet igen, men det skal man ikke bekymre sig om, for så laver de bare nogle nye Skype-CoolSmile

Det er da rendyrket spam, eller hva'? Og kan sådan nogle links overhovedet have en positiv effekt?

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 13:44

Vialarus @ Affiliatelinks til diverse sider er ikke særligt populære herinde. Smile

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)