Kan du forklare mig(jeg har kun været "rigtig" i gang i en god måned), hvorfor det er bedre ikke at bruge adressen, jeg mener, browseren fører jo kunden hen til den ønskede destination alligevel ikke?

Det er fordi, at når Google skal bestemme sig for, hvor din side skal placeres i søgeresultaterne, så lægger den bl.a. stor vægt på teksten i dine indgående links. Så hvis du gerne vil findes på søgninger på f.eks. Android nyheder, så hjælper det på dine placeringer at have nogen indgående links hvor det er ankerteksten :-)
Sådan som jeg flygtigt har forståwt princippet, er linkbuilding kun indgående links, ikke traffik på siden, om det er for en god sag, eller udgående links der er linkbuilding. Er det korrekt?
Det har du helt ret. Linkbuilding er processen hvor man skaffer links hen mod sin egen side. Det kan dog stadig være en god idé at have have nogle udgående links fra sin side, men det har intet med linkbuilding at gøre. EDIT: Det skal nok også lige nævnes, at linkbuilding ikke bare går ud på at skaffe mange links, men i ligeså høj grad at skaffe links fra gode hjemmesider og med gode, relevante ankertekster.
Jeg er meget "nørdet" anlagt, men jeg er blevet overrasket over hvor stort det her med søgeoptimering er.
Det kom også i høj grad bag på mig da jeg begyndte. Men efterhånden som man lige er lidt inde i sagerne, så bliver det også vildt interessant, især når man ser at ens arbejde begynder at bære frugt :-)