Jeg har nogle indtægter via Google Adsense. Men da jeg ikke selv udsender en faktura, men blot ser en opgørelse på min Adsense konto og en postering på min lønkonto, er jeg lidt i tvivl om hvilket regnskabs år de høre til. Eks 1. d. 27-12-06 kan jeg se at der er udstedt en betaling, så denne dato ved jeg hvad jeg får udbetalt. Men pengene går først ind på kontoen den 03-01-07. Skal jeg så påføre indtægten i min momsregnskab for 4. kvartal 2006 eller 1. kvartal 2007 og det samme med årsregnskabet er det 2006 eller 2007. Jeg går ud fra at det høre til 2006, da det er her jeg kender til beløbet af indtægten. Eks 2. d. 31-12-06 Kan jeg se en foreløbig opgørelse af min indtægt for december 2006 vist i dollars. Men det endelige beløb i kr får jeg først i udgangen af Januar 2007. Er det så 2006 eller 2007 ? Håber der er nogen som kan gennemskue dette. |
Indtægter jeg ikke selv udsender faktura for. Hvornår høre de til?
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
- 1
Eks 2 kunne man eventuelt bogføre den del som er optjent i 2006, og debitere beløbet på debitor kontoen, for at det bliver 100% korrekt opdeling af indtjeningen/omsætningen... |
Tak for svar Jeg har snakket med skat og de mener helt klart at eks. i høre til i 2006. Mens Eksempel 2 høre til i 2007, da det først er der jeg kender det endelige jeg kender det endelige "fakturedede" beløb. Så det er altså den dato Google udsteder betalingen der er faktura dato, hvis der skulle være andre der er i tvivl. |
|
Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater Bent Zimmermann
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)