Så er det bare i header.php du ændre title-tag. At kode i PHP er det samme som ASP, så hvis du kender teknikkerne med server-side programmering i ASP, så kan det også viderføres til PHP. <?php include('header.php'); ?> er nøjagtigt det samme i ASP med <!--#include file="header.asp"-->
Men hvis du allerede kan ASP, så vil jeg da anbefale dig at kigge på .NET istedet for PHP (eller måske sideløbende med det). |
Brian Mansfeldt:<?php include('header.php'); ?>
Content goes here
<?php include('footer.php'); ?>
Hvordan sætter du så fx. <title> ind på den pågældende side ? Hvis ens "start-html" ligger inde i "header.php". Alle siderne skal jo helst ikke have samme title og meta tags :)Jeg har tidligere løst dette med ASP ved at laven en variable i toppen af alle mine sider, hvorefter "header" includen først loades under, men den løsning syntes jeg ikke så godt om.
Jeg gør som du beskriver. Altså lave en variable i header.php, som så defineres på siden.
<?php $pagetitle = "Velkommen til Amino"; ?>
<?php include('header.php'); ?>
Content goes here
<?php include('footer.php'); ?>
Brian Mansfeldt:Min plan er at lave en URL rewrite regl i .htaccess som peger alt ned i index.php - derefter vil jeg lave et DB opslag som finder den side URL´en passer til, og så have alle "siderne" i databasen med title, meta-data og indhold. Hvordan lyder den idé for dig / jer ?
Det med at redirecte til index.php er præcis hvad Codeigniter gør Men lyder også som en fin ide!
Du skal dog huske hvad end du gør, at checke 200% inputtet fra browseren, for du kan nemt blive fucked! Men her igen har Codeigniter indbygget sikkerhed, så du ikke behøves at tænke på det! Mysql injection og Cross site scripting.