Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeord Strategi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Den romerske hær var berømt for sin krigsføring…De byggede deres byer på de højeste punkt for at få oversigt og magt over fjenden. Jeg vil give dig en lignende magt, en søgeord strategi der vil sikre dig dit eget imperie i dit marked, på Internet

Det skarpeste våben på Internet er søgeords markedsføring.

Mestrer du kunsten at finde søgeord, hurtigt giver det dig store fordele på nettet og er vigtig i kampen om at blive set.

Vi ønsker alle at finde de søgeord der gir mest trafik i ens marked. Problemet er bare at hvis man vælger de mest oplagte søgeord, så er konkurrencen for stor og prisen for høj.

De fleste søgeord er ubrugelige. Du vil have søgeord som bliver brugt flere gange dagligt, så din artikel, annoncer og blog post kommer til syne. Med andre ord, du vil have søgeord der i sidste ende giver penge i kassen. Men oplagte nøgleord er dyre og i den sidste ende tager de ofte overskuddet med tilbage til google. Det giver ikke mening.

Samtidig skal dette ikke tage for lang tid, og du skal også finde søgeord som ikke så mange konkurrerer om, sådan at dine annonce kommer øverst på listen.

Jeg har en formel der giver god søge volum og mindre konkurrence.

Her er min strategi:

1.       bruge værktøj som giver mange søgeord hurtigt

2.       små bud pr klik

3.       samle på vinnere, smide ud tabere, hurtigt

Med dette slipper du at spekulere for meget og du vil spare tid og penge. Det tager ca. en time at bruge denne metode, og du vil få over 100 000 søgeord ud af det.

1.   Metode:  Google egne søgeord ideer

Set dit hoved søgeord ind i googles søge bar, som du finder på google.com.

Der kommer op flere ord som ideer til det søgeord du har skrevet ind. Dette er søgeord der er meget relevante, med mindre konkurrense til dit alternativ, og som tit bliver brugt.

Åbn et notepad eller text dokument. Kopier listen over til dit dokument.

Gør det samme i Yahoo.com. Kopier listen og plaser den under listen fra google. Tænk ikke på om du får et søgeord flere gange, det kan fjernes med et klik. Skal vise hvordan senere.

Det kan være at disse søgeord er for dyre, men vi bruger dem som søgeords kandidater nu og så skal jeg vise nogle værktøj der vil generere flere søgeord ud af dem vi har.

Metode 2. Google søgeords resultater

Her skal du kopiere de 20 øverste domene navnes som kommer op på de to første sider.

Husk, de der kommer som de 20 øverste, har gjort noget rigtig da de valgte domene navn. Dette kan vi udnytte og bruge til vores fordel.

Så hvis du sælger boliger, og har ”boliger” som hoved nøgleord, så søg boliger på google. Der vil komme op mange SEO sider op. Eks: http://boligsiden.dk, http://boligportal.dk osv. Kopier dem og set dem ind i dit dokument.

Gør det samme på Yahoo…

Vælg bort de søgeord som ikke er relevant. Eks: boliger (dit søgeord) så kan det komme op en webadresse som starter med google.com+++. Den vælger du fra.

Gå igennem listen med websider og del dem op i ord. Eks: http://boligsiden.dk. Tag ud ”bolig siden” og tilføj det til din søgeords liste.

Gør dette med de 40 websider du har fundet på google og yahoo. Husk at bryde søgeordene op, så de bliver til virkelige ord, og fravælg dem der ikke er relevante.

Nu har vi en liste søgeord, som måske stadig er for dyre og med for stor konkurrense…

Metode 3. Google keyword tool

Er gratis at bruge og er troværdig. Søg efter ”google keyword tool” på google. Du får mest ud af dette hvis du har en konto…som du nok også har.

Der er to måder du kan bruge dette på:

1.

Du har nu 40 websteder på din liste. Kopier den første link og set den ind der hvor det står ”website” og klik search. Google kommer op med relevante søgeord tilknyttet den webside du har sat ind. Tilfør de søgeord du mener passer til din liste, ikke brug for meget tid på at tænke på relevans, tag det sådan cirka.

De fleste af disse søgeord google kommer med, er meget relevante til din forretning, tag godt vare på dem!

Gentag processen med alle 40 sites på din liste.

Nu har du forhåbentlig flere hundrede søgeord…uden at tænke for meget på dem ;-)

2.

Kopier alle søgeord du har på din liste, hele listen (uden websiderne) kun søgeordene ind der hvor du kan se det står ”word or phrase”, klik search og tag ud alle de søgeord du mener kan bruges, sådan cirka.

4.Exel

Kopier alle dine søgeord ind i et exel dokument. Klik ”data” oppe i meny og klik på ” dubletter”. Så er de doble søgeord borte.                                                                                       

Så har du en liste af flere hundrede søgeord at arbejde med….men jeg har mere…

Klik her for at få de 3 sidste metoder 

Du vil ende op med 100 000 af søgeord, for så at smide dem ud igen...men så har du også fundet dem der har værdi for dig og dit marked.

Håber der er nogen der kan bruge dette!

Mvh

Ingebjørg Smile

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 15:40

Der er flere problemer med den måde at researche søgeord på og jeg håber, at nogle med mere tid kan tage fat på dem.

Dette er dog en langt mere udbredt problemstilling, som går igen hos mange annoncører: 

"Men oplagte nøgleord er dyre og i den sidste ende tager de ofte overskuddet med tilbage til google. Det giver ikke mening."

Hvor idéen om, at et søgeord absolut skal give overskud ved første salg er mig en en gåde. Hvor mange steder kan du finde en markedsføringsform, hvor du ikke skal betale noget for dine kunder? At de køber hos dig første gang og det breaker even eller måske giver et lille underskud.

De seriøse virksomheder kigger på livstidsværdien af en kunde og ikke den umiddelbare. For dem er det vigtigere, at de får 1000 nye kunder ind om måneden og ved første salg taber 10 kr. per kunde end de får 500 nye kunder og tjener 100 kr. per kunde. 

De seriøse virksomheder ved hvordan de kan få en kunde til at købe igen og igen, hvilket er med til at skabe overskuddet på diverse markedsføringsaktiviteter. 

Derudover skal man også tillægge værdien til henvisninger osv. 

Regnestykket stopper ikke ved det første salg... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:54

Kære Andreas,

mange tak for respons !

Jeg kan dog ikke helt se hvad problemet er. Jeg tror ikke vi er så uenige...

Jeg har aldrig været interesseret i kort tids løsninger. Tvært imod, jeg bygger min forretning med tanke på den næste generation. Min strategi fugerer helt fint i, også i det lange løb, ellers ville jeg finde en anden. Hvad seriøsitet angår, så er dette en strategi der har givet mig seriøse resultater. Derfor ville jeg give dem videre, for at hjælpe dem der måske kæmper med deres budget.

Du henviser til at de "seriøse" virksomheder og hvad de kigger på. Det er mig bekendt at alle, store som små, seriøse virksomheder har brug for at passe på deres økonomi fremover. Vi befinder os i en global finanskrise, som vi kun har set begyndelsen af. Alt vi foretager os bør være med tanke på ROI og hvordan man kan få mest ud af det man har. 

Jeg kan se du er i en virksomhed der sælger adwords kampagner. Det ville bekymre mig som kunde, hvis jeg ikke var sikker på at jeres kampagner blev udført med økonomisk precition, særlig i disse tider.

Tak igen for din respons Andreas...

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:13

jeg har meste arbejde med at lave en unik tekst som folk vil linke til og som ingen har på sin side , derved har jeg opnået en del første pladser og  over 400 ord første side placeringer og har ramt hvad søgeord værktøj siger uden at bruge det , enkel er ikke med på siden med er ikke relevante for siden , da det  kun vil skabe trafik til siden og ingen kunder

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 23:25

Hej Ingebjørghus

Lad os tage det fra en ende af for vi er afsindig langt fra hinanden. 

Prøv at lave en søgning på iværksætter. Dette er de 10 første hjemmesidenavne: 

• startvaekst
  • amino
  • 100svar
  • ivaerksaetteren
  • ivaerksaetter
  • d-i-f
  • nin
  • mamut
  • ivaerk

Ikke just et powerhouse af en søgeordsliste?

Ingebjørg Huus:
Vi ønsker alle at finde de søgeord der gir mest trafik i ens marked. Problemet er bare at hvis man vælger de mest oplagte søgeord, så er konkurrencen for stor og prisen for høj.

Det er ganske enkelt ikke rigtigt. Hvis man laver en god annonce og ellers tænker over hvordan man bruger det pågældende søgeord i samspil med sine produkter, så kan det være afsindig profitabelt.

Ja, det koster penge, men overskuddet kan sagtens være rigtig godt på de mest oplagte søgeord. 

Ingebjørg Huus:
Med dette slipper du at spekulere for meget og du vil spare tid og penge. Det tager ca. en time at bruge denne metode, og du vil få over 100 000 søgeord ud af det.

Og når du har disse 100.000 søgeord, så begynder først anden del ud af de elementære 5 dele af en succesfuld første opsætning af Google AdWords. Dernæst del 3 ud af 5 osv. 

Der er ingen quick fixes i AdWords. Som René skrev i et af sine første AdWords indlæg herinde, så skal man bruge tid på sine AdWords kampagner - Det nytter ikke noget, at man ikke bruger nok tid på dem. 

Ingebjørg Huus:
 Din liste vil vokse voldsomt med dette værktøj.

Dette er i min mening en massiv fejlvurdering af hvor man skal fokusere sine kræfter. Ja, det er muligt at generere kæmpe søgeordslister ud fra disse, men husk nu på hvordan Google AdWords fungerer.

AdWords bruger, som standard, en bred match funktion på alle søgeord. Har du et søgeord i bred match vil du automatisk blive vist på fejlstavelser af dette søgeord. Se fx en søgning på ’bredbend’.

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=bredbend&btnG=Google-søgning&aq=f&aqi=g10&aql=&oq=&gs_rfai=

Tilføjer du flere tusinde fejlstavelser af de forskellige søgeord vil du ende op med kæmpe lister af søgeord, som i sidste ende er uhåndterbare. Det er vigtigere, at du har overskuelige annoncegrupper, som du løbende kan optimere på og have et gyldent overblik over end det er at have de mange fejlstavelser med.

Ingebjørg Huus:
 Du vil nu finde ud hvilke af disse er de bedste ved at bruge dem i din kampagne, det kan være en håndfuld eller to. 

Dette er direkte skadeligt for dine AdWords kampagner. Hvis du har mange irrelevante søgeord i dine AdWords kampagner vil dit konto, kampagne og domæne kvalitetsresultat blive ramt negativt.

Ingebjørg Huus:
 Jeg kan se du er i en virksomhed der sælger adwords kampagner. Det ville bekymre mig som kunde, hvis jeg ikke var sikker på at jeres kampagner blev udført med økonomisk precition, særlig i disse tider.

Jeg vil tillade mig at citere mig selv for at svare på det punkt:

”De seriøse virksomheder kigger på livstidsværdien af en kunde og ikke den umiddelbare. For dem er det vigtigere, at de får 1000 nye kunder ind om måneden og ved første salg taber 10 kr. per kunde end de får 500 nye kunder og tjener 100 kr. per kunde.

De seriøse virksomheder ved hvordan de kan få en kunde til at købe igen og igen, hvilket er med til at skabe overskuddet på diverse markedsføringsaktiviteter.

Derudover skal man også tillægge værdien til henvisninger osv.

Regnestykket stopper ikke ved det første salg...”

Normalt ville jeg have ladet dit indlæg stå, men der er simpelthen for mange fejl i det til, at nogle AdWords annoncører skal tro, at det er en god måde at lave søgeordslister på. 

Andreas... 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)