Hej
Jeg har www.vind-stort.dk Derinde har jeg en gæstebog, og kig lige på det sidste indlæg. Noget jeg skal tage ilde op, eller bare slette. Jeg har undersøgt det en smule, og kan da umiddelbart ikke se, at det er et registreret varemærke eller lign. Desuden vidste jeg faktisk ikke mit navn, var tæt på et andet....Det var i hvert fald ikke noget jeg undersøgte! |
Der er en risiko for at du mister domænet, da det ligger så tæt op af et eksisterende. Til dit forsvar skal det siges, at den anden side er forholdsvis ukendt og navnet er to generiske betegnelser, så hvorvidt du vil vinde eller tabe en evt. klagesag tør jeg ikke udtale mig om - det kan gå begge veje.
Du skal dog ikke være bange for de økonomiske konsekvenser. Domæneklagenævnet har slet ikke juridiske beføjelser til at idømme dig nogen form for kompensation - så skal klageren gå via retten, og det er nok ikke realistisk (selv den vej snakker vi få tusinde kroner i kompensation, hvis tabet havde været større havde han da vel for pokker selv registreret med bindestreg for mange år siden).