Vi overvejer at opkøbe en stor portal og er i tvivl om følgene
Portalen har ca 50.000 besøgendepr måned hvor en stor del kommer fra søgemaskinerne, når google kan se at portalen har skiftet ejer har det så nogen betydning, vi skal have lavet helt nyt design på siden men alle urls forbliver intakte.
Hvis I beholder det meste af indholdet og adresserne på sitet sker der sandsynligvis ikke så meget ved et ejerskifte. Men det vil aldrig skade at gøre lidt ekstra ved jeres SEO i en overgang for at sikre, at de småting der kunne ske kompenseres af nye links og forbedringer i indholdet.
Vi overvejer at opkøbe en stor portal og er i tvivl om følgene
Portalen har ca 50.000 besøgende pr måned hvor en stor del kommer fra søgemaskinerne, når google kan se at portalen har skiftet ejer har det så nogen betydning, vi skal have lavet helt nyt design på siden men alle urls forbliver intakte.
Er der noget vi skal passe på ved det?
Mvh
Morten
Der er som sådan ikke noget SEO problem i et ejerskifte ...men jeg er enig med Mikkel i at det er en god idé at optimere i forbindelse med overtagelse. Både på marketing og formentlig også på SEO.
Jeg ville se om ikke jeg kunne sætte et møde op med f.eks. Mikkel som har god indsigt i både marketing og teknologi, hvis det var mig der stod i den situation ...der kan være rigtig mange issues ved ejerskifte hvor en kyndig hånd er guld værd.
Alle ændringer vil som udgangspunkt have en konsekvens. Hvis det gøres rigtigt, så vil konsekvenserne være små at det måske slet ikke kan måles direkte i resultaterne (og måske endda positive), men der kan være mange faldgrupper ved at skifte fra et system til et andet. Disse faldgrupper, kan give nogle alvorlige SEO mæssige konsekvenser. Er den risiko værd at løbe?
Lige et spørgsmål til, ville google brokke sig over at man gik fra asp til php, altså kodede portalen om til php, stadig med intakte urls osv?
Industribasen.dk er kodet i php nemlig så kunne være smart man ikke skulle have fat på 2 udviklere.
Mvh
Morten
Google favoriserer ikke efter udviklingssprog ...men chancen for at der vil snige sig en masse fejl ind i konverteringen er stor ...og det vil selvfølgelig have en effekt. Jeg går næsten ud fra at det system i overtager er både stabilt og "modent".
Men hvis I konverterer OG optimerer vil jeg sige at det er ok.