Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms af Fragt ( Post Danmark )

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Jeg har for nylig åbnet et internet handel. Og pt. sender jeg pakker til 38 kr, som maxibrev. På mine faktura opkræver jeg 33,- kr i forsendelse. Men der fremgår ikke moms på? Mit spørgsmål til jer er: Skal der fremgå moms af fragten?

Var til moms starter kursus hos skat igår, og de fortalte mig at der skal fremgå moms af fragten? Men så sagde de at der var en speciel ordning med internet shops, men de kunne ikke svare mig på mit spørgsmål.

Håber en her kan hjælpe mig.

Med Venlig Hilsen

Martin Jensen

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:33

Det er beskrevet rigtig mange gange herinde, så du finder et svar, hvis du bruger søgefunktionern.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:39
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Kirsten.

Det vil jeg så prøve.

Men måske hvis det var så NEMT og finde, så ville jeg ikke have brugt 5-10 minutter på at stille spørgsmålet. I stedet for at svare surt, så kan du give mig svaret hvis du ved det eller evt. refere til debatten?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:40

Kirsten E.

Hvis jeg kunne finde det, og det var så nemt og finde.

Så havde jeg ikke brugt 5-10 minutter på at skrive indlægget. Du kunne refere til debatten eller evt. give mig et svar hvis du kunne.

Jeg skriver ikke mit indlæg i provokation?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43

http://www.amino.dk/forums/t/28226.aspx

Tjek evt. den debat.

Håber du kan bruge det.

Mvh
Andreas

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:44

Der er ikke moms på porto hos Post Danmark.

Altså er din udgift det fulde beløb og ikke de 33 kr, forsætter du med de 33kr så vil dit underskud på forsendelserne vokse i takt med dine kunder. Derfor vil jeg mene du skal skrive porto og ikke fragt på din faktura. På den måde ved dine kunder at det er porto og derfor uden moms.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Fra  Caps4you Skrevet kl. 13:47

Mange tak for hjælpen allesammen.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Hr. Buch:
Derfor vil jeg mene du skal skrive porto og ikke fragt på din faktura. På den måde ved dine kunder at det er porto og derfor uden moms.

Verden ville være nemmere, hvis man bare kunne kalde tingene noget andet og wupti, så var ethvert problem løst Stick out tongue.

Det er altså ikke nok at kalde det porto, og så er momsproblematikken ude af verden. Sælger skal anvende momslovens udlægsregler - se: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=95986&vId=203353&i=216#i95986 eller min blog: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/05/24/holde-dele-ude-af-momsberegningen.aspx.

Udgangspunktet er, at alt en sælger opkræver hos en køber skal momses uanset om det kaldes porto, forsendelse, ekspeditionsgebyr eller lakridspastiller.

Hvis sælger så opfylder nogle betingelser (se link) kan dele holdes ude af momsberegningen.

Vh
Lars

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:10

Hej Lars

Hæ det tænkte jeg nok var lige ved at skrive han skulle tillægge moms til portoen på sin faktura, men var ikke 100% sikker. Således det bliver 38 plus moms.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49

Hej Rene

Fedt du kan tage lidt ironi Yes

Vh
Lars