Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedr. duplicate content (SEO)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Line:

Hej,

Jeg har et hundewebsite, hvor jeg skriver artikler, der har det til fælles, at de i en eller anden udstrækning omhandler hunde.

Jeg er nu blevet kontaktet af nogen, jeg har omtalt på sitet, der spørger om, de må lægge den pågældende artikel op på deres website - mod naturligvis at skrive, at det er mig, der har skrevet den.

Min første indskydelse var "Ja, hvis I vil lave et link til min side også", men efter at have tygget på det et par sekunder, kom jeg til at tænke på, om jeg kan blive straffet af Google for duplicate content?

Jeg håber, nogen her kan hjælpe med at kaste lys over sagen :-)

Ja du risikere at blive straffet for DC.

Lasse:

Hvis hendes artikel er blevet indexeret, er det så ikke kun dem der lægger en kopi på deres side, som får DC straf?

Det kommer an på så meget. Hvis man fuld ud stoler på at Google kan finde ud af hvem der har skrevet artiklen og hvem den ejes af osv osv, jamen så skal man da bare gøre det. Men jeg tvivler på at nogen vil stole så meget på Google. Jeg ville personligt ikke stole på Google.

Intet i SEO verdenen er så sort hvidt som jamen jeg blev indekseret først og derfor er det min artikkel, og derfor andre der bliver straffet.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 12:36

Line:

Er der nogen tommelfingerregler for, hvor langt (ca.) et sådant brudstykke må være? Og er det OK, at det er et udsnit af teksten, eller skal det skrives helt om?

Jeg ved ikke om der er tommelfingerregler, men der sker ikke noget ved små brudstykker, hvis der samtidigt linkes til artiklen. Det er nøjagtigt det man gør internt på mange blogs. Man har en oversigt med indlæg, og her vises de første par linier, samt et link til selve indlægget. Se f.eks. Gratis Nyheder

Hvis man viste hele indlægget på sin oversigt, så ville der være interne problemer med DC.

Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 149
Fra  Web Republic Skrevet kl. 12:45

Endnu engang tak til Jer alle for inputsene Smile

Jeg er jo stadig i en læringsfase (det vil jeg nok være lang tid fremover, hehe), så det er rart, at folk er parat med hbjælp.

Jeg har nu skrevet tilbage med en kort forklaring, som jeg håber, de har forståelse for og forslået dem det med brudstykket som et alternativ. Så må vi se... Smile

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:18

Afhængig af, hvor godt linket er, og hvor lang artiklen er, kan du også overveje at lade dem få den - og så omformulere den version, der ligger på din egen side. Vupti, så kommer du uden om DC-problem og får dig et godt link. Smile

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 13:28

Frank Hellerup Madsen:

Afhængig af, hvor godt linket er, og hvor lang artiklen er, kan du også overveje at lade dem få den - og så omformulere den version, der ligger på din egen side. Vupti, så kommer du uden om DC-problem og får dig et godt link. Smile

Fint tip :-)

Det svarer til at være gæsteblogger på det andet site, og i nogle tilfælde er det en ganske god ide.

Fra Hillerød
Tilmeldt 9. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:43

Erik Pilgaard Hejlskov:

Fint tip :-)

Det svarer til at være gæsteblogger på det andet site, og i nogle tilfælde er det en ganske god ide.

Jep. Det afhænger naturligvis af faktorer som hvor lang og unik er artiklen er, om den tiltrækker mange besøgende i forvejen og hvor godt et link man kan få ud af det. Men man skal da lige tænke tanken.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 15:34

Tak for inputtet, Frank. Det vil jeg skrive mig bag øret til en anden gang.

Den pågældende har heldigvis svaret tilbage, at de sagtens kunne følge problematikken og at de gerne ville lægge et brudstykke ud på deres site sammen med et "Læs resten" link til min side, så lige i det her tilfælde har det heldigvist løst sig. 

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 18:46

Hej igen,

Der er nu sket det, at dem der i første omgang havde forhørt sig, om de måtte bringe hele artiklen samt accepteret min forklaring på hvorfor de ikke måtte det, og efterfølgende skrevet tilbage, at de ville bringe et brudstykke og et link, nu alligevel har valgt at bringe min artikel - dog i en lettere omskrevet udgave.

Det er jeg naturligvis lidt trist over, selvom det selvfølgelig er en cadeaux, at nogen tilsyneladende synes, det er godt, dét jeg har skrevet Stick out tongue men når det er sagt, er jeg allermest intereseret i IKKE at blive straffet af Google, hvilket jo ville været rigtig trælst (for at sige det på jysk) som nystartet website.

Det er f.eks. passager som mit afsnit 3 (På dagen...) og deres afsnit 4 (Der foregik flere...) - jeg har valgt ikke at skrive dem ud, da jeg er ved at få lidt paranoia over alt dette duplicate content Big Smile samt at alle afsnit kommer i fuldstændig den samme rækkefølge...

Mit spørgsmål er nu: Er dette nok til, at jeg skal bekymre mig om duplicate content? For i såfald vil jeg skynde mig at omskrive min artikel, så den adskiller sig mere fra deres.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 19:52

Line:

Det er f.eks. passager som mit afsnit 3 (På dagen...) og deres afsnit 4 (Der foregik flere...)

Mit spørgsmål er nu: Er dette nok til, at jeg skal bekymre mig om duplicate content? For i såfald vil jeg skynde mig at omskrive min artikel, så den adskiller sig mere fra deres.

På linket http://www.dyrenessos.dk/index.php?aid=332 får jeg intet indhold. Jeg ved ikke om det er en fejl i min browser, eller om de har fjernet indholdet nu.

Jeg bruger ofte copyscape til at opdage DC problemer. Du kan ikke regne med at google og copyscape har helt samme betragtning af DC, men det er en meget god rettesnor. Hvis copyscape melder om DC, så er det sandsynligvis en god ide at gøre noget ved.

Tilmeldt 29. Apr 10
Fra  Web Republic Skrevet kl. 20:13

Erik Pilgaard Hejlskov:
På linket http://www.dyrenessos.dk/index.php?aid=332 får jeg intet indhold. Jeg ved ikke om det er en fejl i min browser, eller om de har fjernet indholdet nu.

Hej Erik,

Tak for dit svar.

Artiklen er væk (lige pt. i hvert fald). Da jeg opdagede det, sendte jeg også en venlig mail og gjorde opmærksom på, at jeg var lidt skuffet over det, så måske det er derfor...?

Tak for linket til copyscape - det vil jeg bruge en anden gang (hvis der bliver en sådan) Smile

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)