Konen i huset er blevet smittet af en gal Zumba Feber og vil nu (som så mange andre) gerne ha' en Blog hvor hun kan øse ud af sin viden som danser og instruktør.
"Den ordner jeg da for jeg er jo sårn' en slags IT-geni" sagde han så, og fik oprettet et domæne ved Meebox og gik straks i gang med at installere Wordpress........
Hmm så langt så godt men, nu er spørgsmålet jo så hvordan hulen vi får opsætningen (eller backend eller hvad det nu hedder) på dansk - for det er da muligt ikk? Har søgt i øst og vest og fundet dette link: http://da.wordpress.org/wordpress-3.0.1-da_DK.zip men, aner ikk lige hvad jeg skal stille op med filen? Ikke engang på lmgtfy kan jeg finde svar - så mit håb er at der sidder en flink WP kyndig der kunne hjælpe lidt...?
Når du har downloadet wordpress-3.0.1-da_DK.zip unzipper du den, og ligger alt indholdet af wordpress-mappen ud på roden at dit website - typisk i public_html mappen på FTP-serveren. Derefter går du ind på din hjemmeside med en browser og følger installationsvejledningen. Det fungerer ligesom den engelske version, blot er sproget her bare på dansk.
Husk at hvis du evt. allerede har installeret den engelske WordPress, så slet den inden du installerer den danske WordPress version - bare for en sikkerheds skyld.
Med venlig hilsen
Chiel Robben
Modtag tidsbestillinger på din hjemmeside med Zapla - bookingsystemet virker på alle hjemmesider og tilpasser sig automatisk dit design.