PÅ baggrund af en masse virkelig god feedback i den her tråd, er min partner og jeg gået ind i arbejdet med at finpudse/optimere vores nye børnetøjs-projekt. Vi vil på ModeBarn.dk gerne give vores læsere en nem og brugervenlig måde, hvor ved de kan se hvilke af vores udvalgte forhandlere, der forhandler hvilke mærker af baby- og børnetøj. Som det ser ud nu, så har vi bare en liste over en række udvalgte forhandlere, men vi vil altså også meget gerne give vores læsere mulighed for at se hvilke forhandlere der har hvilke mærker. Hvis man f.eks. er på udkig efter forhandlere med mærket "Katvig", jamen så skal man selvfølgelig kunne søge på det, og derefter se hvilke af "vores" forhandlere der sælger Katvig børnetøj.
Så hvis du har en god ide, til hvordan vi rent teknisk kunne lave en sådan funktion, så vil jeg meget gerne høre fra dig. Derudover må du også gerne komme ind på hvordan vi optimalt kan implementere det på siden som den ser ud nu.
Det er også en smart måde at gøre det på. I vores tilfælde er det dog nok ikke måden, da vi jo ikke har en særskilt side for hvert mærke. Det er jo ikke fordi vi på vores side vil vise produkter fra f.eks. Katvig, men derimod bare vise hvem der forhandler mærket. Kan du se problematikken?
Det er også en smart måde at gøre det på. I vores tilfælde er det dog nok ikke måden, da vi jo ikke har en særskilt side for hvert mærke. Det er jo ikke fordi vi på vores side vil vise produkter fra f.eks. Katvig, men derimod bare vise hvem der forhandler mærket. Kan du se problematikken?
I kunne lave en underside med samme opstilling, som Casper har valgt.
Det vil sige, at I kunne benytte mit forslag, skrive kort, linke og tagge de forskellige indlæg.
Derefter kunne I så lave en underside med oversigten over brands, så brugerne samtidig fik links direkte til brand-siderne, hvor I havde skrevet indlæg efter min metode.
På den måde kan I gøre begge dele, og søgefunktionen vil samtidig være fuldt ud optimal. Jo flere forskellige former for brugervenlighed, I opbygger - jo bedre.