Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PC´ere på netværk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har en stationær og en bærbar, og jeg vil helst have filerne på dem begge til at være lige opdaterede. Men efter et par dage "i marken" hvor jeg har brugt den bærbare er disse filer naturligvis de mest opdaterede.

Så kan jeg (som jeg gør nu) forsøge at huske hvilke filer jeg har arbejdet med, og så kopiere dem over på den stationære (overskrive), men det er jo ret besværligt !

Kender nogen en god løsning (hard- eller software) der kan løse dette problem ?

Mvh

Torben

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:25

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:13
Hej

En løsning kunne være at have dokumenterne på en USB-disk eller pen.

En anden løsning er, at du på den bærbare PC laver en forbindelse til den stationære. I denne forbindelse finder du så mappen med dokumenter på den stationære og laver den til en offlinemappe på den bærbare. Dette vil indebære at du kan synkronisere dokumenterne automatisk via den indbyggede facilitet der er i Windows XP (forudsat selvfølgelig at du kører Windows).

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 14:31
Tak

Men en USB/Stick løsning er besværlig, for så skal jeg huske hvilke filer jeg har rettet i - desuden er filerne tunge, så der samlet set er et par GB

Det med Synkronisering lyder interessant, og jeg kører Windows. Men synkroniserer den via nettet eller et specielt kabel ?

Tak

Torben

Tilmeldt 30. Mar 06
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:37
Hej igen

Har sendt dig en PM

Tilmeldt 2. Nov 06
Skrevet kl. 17:58
Tak - men hvad er en PM ?

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 18:26
PM er en privat besked (private message) du finder den i toppen til højre, der vil stå: Du har 1 privat(e) besked(er)
Tilmeldt 22. Nov 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 19:04
Dato: 05-01-2007 14:13:19 Forfatter: gbl

En anden løsning er, at du på den bærbare PC laver en forbindelse til den stationære. I denne forbindelse finder du så mappen med dokumenter på den stationære og laver den til en offlinemappe på den bærbare. Dette vil indebære at du kan synkronisere dokumenterne automatisk via den indbyggede facilitet der er i Windows XP (forudsat selvfølgelig at du kører Windows).

Hej Gitte

Kunne du muligvis forklarer mig også hvordan man sætter det op? Det ville jeg virkelig sætte pris på.. Jeg er ikke helt tabt bag en computer, men det her har jeg rodet med nogen times tid efterhånden stadig uden at hitte ud af det

Med venlig hilsen

Ania Christiansen

Tilmeldt 31. Mar 06
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 21:00
Har du en switch eller router ?

Windows XP guider dig igennem hvis du vil opsætte et netværk.
Eller kig her
http://www.wintip.dk/win32/guides/net/index.htm

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:36
Dato: 05-01-2007 14:37:25
Forfatter: gbl
Hej igen

Har sendt dig en PM

Kunne du evt. ikke lufte det herinde - så vi andre også fik gavn af din viden? :-)

// Jesper Skov

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)