Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 155
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 16:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i gang med at iværksætte min første virksomhed(16 år), og skal til at købe et domæne navn, da jeg frygter andre vil tage det. Men hvor skal jeg købe det henne, og hvis jeg køber der, kan et webbureau så godt bruge det?

Hilsen Alexander

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 16:57

Hej Alexander,

du kan registrere det mange forskellige steder. Fx one.com, web10.dk, godaddy.com, men også gratisdns.dk.

Du køber det ikke, men registrerer det i dit navn. Hvis det er registreret i dit navn er der ingen der kan tage det fra dig, med mindre du ikke overholder reglerne, for eksempel ved at krænke et brand.

/Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:59

Hej Alexander,

Hos Webbot.dk kan du komme igang med domæne og webhotel til kun 137,- det først år.

Du kan også nøjes med kun at købe domænet selvfølgelig :)

Mvh Brian

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 16:59

Hej Lars

Tak for svaret. Det vil sige at et webbureau sagtens kan bruge det, hvis jeg har købt det?

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 17:01

AlexanderGodsk:

Hej Lars

Tak for svaret. Det vil sige at et webbureau sagtens kan bruge det, hvis jeg har købt det?

Nej, når du registrerer det, låses domænet. Det vil sige, at kun du kan benytte det i den periode, som du har købt periode til.

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 17:03

Okay, ved ikke helt om jeg forstår det. 

Lad mig lige stille det op: 

Jeg køber rettighederne på one.com, hvis jeg så får nogen til at lave en hjemmeside til mig. Kan de så få den til at hedde det jeg har købt?

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 17:05

AlexanderGodsk:

Hej Lars

Altså du mener en virksomhed, der ikke har noget med dig at gøre eller? Jeg forstår ikke helt. Men som udgangspunkt er det dig der kan bruge domænenavnet og ikke andre virksomheder. Registrerer du domænet i dit navn, så er det dig der kan bruge det og ikke andre.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 17:06

AlexanderGodsk:

Okay, ved ikke helt om jeg forstår det. 

Lad mig lige stille det op: 

Jeg køber rettighederne på one.com, hvis jeg så får nogen til at lave en hjemmeside til mig. Kan de så få den til at hedde det jeg har købt?

Ja, hvis du får en virksomhed til at lave en side til dig og du giver dem adgang til dit domænenavn, så kan de godt gøre det for dig, ja. :-)

Fra Vejle
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Madeby Marketing I/S Skrevet kl. 20:08

Så har jeg købt et abonnement :)

Tak for hjælpen ;)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)