Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen, der mangler integration til E-conomic?

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Der mangler en del, men en lille ting jeg ikke forstår de ikke tilbyder er udtræk firmanavne fra ordren. Hvis jeg skulle tage fejl med bestemte udtræk fra præcis e-conomics, så er det fordi jeg har forsøgt mig med et par forskellige apier, men endnu har jeg ikke haft held til at trække et komplet sæt af relevante data for at jeg kan bygge mine 3. parts moduler.

- Jeg søger stadig, hvis nogen skulle kende til et eller andet - helst noget hvor jeg kan bruge mit C# og Visual Studio, - Jeg ved godt jeg har solgt min sjæl til MS, men det går bare så dejligt hurtigt at arbejde i højniveau og have intellicense.

Dennis

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Når du trækker ordren ud, får du så ikke et objekt af typen IOrder? Der har du debtorname på. Er det ikke det du har brug for?

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 20:33

Hej Jens

Jeg vil gerne høre mere.

Jeg har et CMS med webshop der sikkert kunne have gavn af e-conomic integration.

Kunne du løfte sløret for, hvor vi ligger henne prismæssigt med en "standardintegration" mod en ASP Classic webshop?

Shoppen ligger normalt på en server hvor der ikke må installeres eksterne komponenter. Er dette et problem?

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Hej Christian

Allerførst tak for dit indlæg.

En standardintegration kan laves for næsten ingenting (et par timers opsætning og du er kørende), så det kan du lave for en omkring 600 kr.

En Classic ASP løsning er nok desværre lidt værre at lave integration på. SOAP kald mod e-conomic er meget svært at lave i classic ASP, specielt når der ikke må indlæses ekskterne komponenter. Det man kunne gøre var, at få en adgang ned i databasen og så have en synkroniserings-applikation, der kunne håndtere det.

Jeg vil fraråde at begynde at kode e-conomics op med classic asp, da det vil tage for lang tid og ikke komme noget fornuftigt ud af i sidste ende.

Du er velkommen til at PB mig, så kan vi tage en snak omkring problemerne i at lave det i classic asp.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:21

Hejsa igen

Jeg overvejer at sætte en service op, hvor man kan sende en xml fil ind på ftp, som jeg så parser op og sender data ind i e-conomic - automatisk selvfølgelig. Jeg vil tro, at det kan løse problemerne hos alle, der har en shop kodet i php eller på anden må ikke ønsker e-conomic integreret i ordreflowet, men hellere som en synkronisering.

Hvad synes I om idéen - er det noget I ville bruge? Jeg ved godt at jeg ikke har nævnt nogen pris, men lad os bare antage at prisen er i orden for servicen. 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:58

Hej Jens

Jeg synes, at det lyder som en god idé.

Jeg gik jo lige lidt kold over det du skrev sidst og havde brug for at tænke over hvordan vi kunne integrere.

Det havde du åbentbart også selv.... så prøv at sende mig en pris med xml integration.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40

Hej Christian

Hvilke opgaver vil du gerne kunne løse igennem et sådan system? Er det kun at kunne sende en xml med kundedata + ordre eller er der andre ting?

Jeg har clearet det med e-conomic gutterne og der er ikke noget juridisk problem i det, så jeg regner helt bestemt med at gøre det færdigt.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 10:55

Hej Jens

Grundlæggende drejer det sig jo om at kunne køre hele betalingsforløbet til E-conomic i stedet for PBS Smile

Hvis du har en base som du allerede har anvendt til at arbejde ud fra, så vil det først være når behovene opstår i praksis at jeg vil være i stand til at komme med ønsker til forbedringer.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25

Hej igen Christian

Igen tak for dit svar.

Jeg er ved at have en base klar nu og jeg regner med at sætte den i produktion hurtigst muligt.

I første omgang er det ret simpelt.

Man registrerer sig som bruger og indtaster adgang til e-conomics API'et.

Man har derefter 2 muligheder omkring overførsel af data. Enten vælger man at sende filerne via ftp eller også indtaster man en url, som jeg så henter fra. Den skal selvfølgelig overholde et xsd skema. Når det er sat op skal man vælge hvor ofte man ønsker at synkronisere.

Indtil videre er det tanken, at det er brugeren selv, der holder styr på hvad der er synkroniseret og hvad der ikke er, men jeg overvejer at indbygge en funktion, så det ikke kan lade sig gøre at overføre en ordre 2 gange til e-conomic. Jeg ved det ikke endnu, men tænker lige over løsningen.

I hører fra mig, når jeg har sat noget i beta og derefter i produktion :-)

Mvh

Jens

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 11:45

Det lyder godt, Jens.

Jeg ser frem til at høre fra dig når du er klar.

Venlig hilsen,

Christian

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)