Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.COM eller .DK domæne?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jer på Amino,

Jeg skal i gang med et webdesign portfolio til at promovere mit arbejde. Jeg ved bare ikke om jeg skal starte ud med et .dk domæne frem for et .com domæne.

Jeg regner selvfølgelig med at mine kunder i første omgang bliver fra det danske land, men hvis jeg så inden for kort tid for lyst til også at se om jeg kan få noget at lave for kunder i andre lande hvad skal jeg så gøre?

- Hvis så i alle mener at jeg skal springe direkte på hurtig-toget og lave et .com domæne med engelsk sprog som content. Bliver det så meget svært at skaffe danske kunder?

Håber i kan hjælpe mig, og ikke synes at mit spørgsmål er aaalt for rodet ;)

Anton

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 13:00

Anton Bramsen:

Jeg regner selvfølgelig med at mine kunder i første omgang bliver fra det danske land, men hvis jeg så inden for kort tid for lyst til også at se om jeg kan få noget at lave for kunder i andre lande hvad skal jeg så gøre?

Hvis du henvender dig til et dnask marked, sp helt sikkert Dansk fra start af!

Fra København Ø
Tilmeldt 12. Feb 09
Indlæg ialt: 24
Fra  nordicADmedia Skrevet kl. 13:04

Jeg ville få købt begge domæner, så er man på den sikker side.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:05

Anton Bramsen:

- Hvis så i alle mener at jeg skal springe direkte på hurtig-toget og lave et .com domæne med engelsk sprog som content. Bliver det så meget svært at skaffe danske kunder?

Det kommer helt an på hvad du arbejder med og hvilken målgruppe du har. Hvis du eksempelvis tilbyder webløsninger til store dansk-internationale virksomheder, så betyder det ikke så meget om du gør det på engelsk.

Hvis du derimod arbejder med håndværk og vil sælge til privatpersoner, så mister du en stor del af dine kunder.

Jeg ville helt klar starte ud med at gøre det på dansk og forsøge mig frem her. Hvis det går godt og du har tid/lyst/evner til at udvidde, så tilkøb et .COM domæne og ændre sproget senere hen.

Mvh Mikkel Dusi

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 13:05

eneste fordel ved at vælge et com domaine er at den også vil virke på flere sprog hvor DK vil låse dig til dansk.

man kunne vælge at købe begge domainer og lade dit com domaine være default og lade dig DK domaine peje dem der skriver dit domaine forkert videre til dit com domaine.

sådan har vi valgt at føre det hvis kunder skriver www.ngg-int.dk bliver de blot sendt videre til vores com site som er vores default domaine 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13

Tak skal i have, jeg tror jeg vil starte ud med det danske domæne så.

Fra København
Tilmeldt 25. Feb 07
Indlæg ialt: 103
Fra  Agoo Skrevet kl. 12:22

Hej Anton,

Hvorfor ikke bare købe begge domæner? det koster 100 kr./år for et .com domæne så hvorfor ikke bare købe det? Hvis du en dag skulle komme ud til det internationale kan du jo bare sætte det op, hvem siger at dit firmanavn er ledigt på .com om 1 år?

Mvh

Søren

-- Man kan hvad man vil!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:27

Jo, det er selvfølgelig rigtig nok. Tak!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)