Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DI: Jylland er klart det bedste sted at drive virksomhed!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

DI har foretaget en brugerundersøgelse blandt næsten 2200 virksomheder på landsplan om, hvor tilfredse de er med de forhold, som lige præcis deres kommune tilbyder.

Resultatet, som kan ses i ”Lokalt Erhvervsklima 2010”, placerer tre jyske kommuner i toppen

1. Ikast-Brande Kommune
  2. Herning Kommune
  3. Favrskov Kommune

I Top 10 er hele 7 jyske kommuner, og 3 sjællandske.. hvorfor ingen fynske?

Lad os med det samme se bort fra de underlødige påstande om jydernes holdning til moms og skat.

Der er i brugerundersøgelsen listet en række faktorer, som brugerne er blevet bedt om at give "karakterer".

Hvorfor er det at de jyske kommuner tilsynelandende tilbyder markant bedre forhold for de lokale virksomheder? Hvad er det, jyderne kan så meget bedre?

Er det bedre infrastruktur, lavere lønninger, bedre kvalitet.. eller .. hvad siger I ?

Eller bunder resultatet "blot" i, at jyderne er lettere at stille tilfredse? Smile

Dbh. John
(I dag, om muligt en endnu mere stolt jyde)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:46

.. Ikke en gang nogen jyder, som kan forklare det? Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 15:03
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Forklaringen er ganske simpel www.Danmarkshop.com Wink

Vi fejrer sejren her i Brande med at forære 10 Stk. Tema- og Aktivitets malebøger væk, til de 10 hurtigste, som sender os en mail med kontaktinformationer via vores kontaktformular.

Vælg mellem Danmark Malebogen, Vikingemalebogen eller den helt aktuelle Julemalebog - og det er helt uden nogen form for forpligtelser af nogen art - vi betaler hele gildet Gift

Peter
Danmarkshop.com

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:44

Hej John

Vi kan jo håbe på, at andre kommuner vil tage lidt ved lære, men jeg tvivler.

Har en del fynbo'er som kunder, så det forhold er rimelig klart.

Iøvrigt sejler jeg en del med Mols-Linien og istemmer deres slogan "Hvem orker Fyn".

Tonny

PS. Uden at have set oversigten, så er det helt sikkert, at Hillerød ikke er med i toppen.Tongue Tied Det kommer de heller ikke før end, der sker en udskiftning af politikerne.

Undskyld, men jeg måtte bare af med denne bemærkning.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 15:50

Hej igen

Fik så set listen.

Der er for sjællands, herunder Hovedstadsregionen ikke noget nyt, at hhv. Gladsaxe og Gentofte ligger i top 10.

Derimod er det overraskende, at Høje-Tåstrup er i top 10 medens Lyngby-Taarbæk ligger så dårligt, som de gør.

Iøvrigt er Hillerød nummer 54, hvilket for mig er overraskende til det positive. Så må de kommuner, der ligger dårlige, være helt umulige for erhvervslivet.

Tonny

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)