Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg kalde min Konsulent virksomhed

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

jeg har igennem et stykke tid arbejdet på at få stablet en mindre konsulent virksomhed på benene og som noget af det sidste skal jeg til at ligge mig fast på et navn - og det er så her problemet opstår.

Så derfor håber jeg på hjælp fra alle jer kreative Aminoer Smile

Virksomheden er som sagt en konsulent virksomhed som bliver registreret som et enkeltmandselskab og de
primære ydelser ligger inde for HR og rekruttering.

Jeg har haft tre navne i spil, men min følelse er sådan lidt lunken omkring dem alle.

- Blue Beans (Synes navnet er sjovt og giver sjove associationer og derved nogenlunde let at huske. Men er bange for det virker lidt for useriøst)

- TuStep (ikke så meget at sige om det, synes det ligger godt i munden)

- Momoko (Det var et navn som bare dumpede ned til mig en nat hvor jeg var på vej på toilettet - så er ikke de store tanker bag)

Håber I kan hjælpe!!

Tilmeldt 30. Aug 10
Indlæg ialt: 282
Fra  Amarisas International Co., Ltd. Skrevet kl. 10:09

Vælg TuStep...hvis dit koncept altså bygger på en eller anden form for 2 step service???

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:17

Hvis dine ydelser baserer sig på din specialviden og -kunnen, bør du bruge dit eget navn.

Måske kunne du lave en sjov finte - hvis nu du hedder Jensen, kunne du kalde firmaet:

Hr. Jensen HR.

mvh Hans

Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 10:22

Hej. Jeg følger med glæde med i dit indlæg. da jeg selv starter konsulentvirksomhed op i november.

Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:43

Hej

Blue Beans er enormt sødt - Især hvis du solgte brugskunst, kaffe, legetøj mv. - ikke konsulentydelser!

Momoko - tjek selv ordet! Det er en japansk udgave af en Barbiedukke

(Momoko Doll (モモコドール?) is a 1/6 scale (27 cm, 10.6 inch) Japanese fashion doll, roughly similar in size to Robert Tonner's Tiny Kitty Collier.)

TuStep er da fint, men enig med Hans - passer det med dit koncept? (og så skal det jo være steps..) Desuden er det et tysk koncept (TUebingen System of TExt processing Programs) - og ud fra hvad jeg kan læse på Amino skal man ikke rode for meget med tyske produktnavne.

Med andre ord; husk at google dine ord grundigt før brug

Du kan jo være helt nede på jorden og bare tilføje HR til dit navn ("Lene Clausen HR")

Caroline

Held og lykke

Caroline

Konsonans  - så taler vi samme sprog! Sprogkurser og oversættelser. www.konsonans.dk

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:59

Hej,

Jeg er enig med de andre indlæg at Blue Bean - duer ikke og Momoko lyder mere som en kop kaffe man får hos Amokka.

Hvem er din primære målgruppe mht. rekruttering ?

Byg videre på TuStep, evt som - 2Step eller 2Step-HR og få lavet et lækker design med kombinationen af tal og bogstaver.

Men tænk også over en sammensætning af dit navn og firmanavn. Det er mange gange noget lettere at bruge sit navn da det jo som regel ikke akn beskyttes.

Kast gerne flere navne i luften - til vurdering.

Hilsen

Jan

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 23. Jun 10
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 22:52

JanK:

Kast gerne flere navne i luften - til vurdering.

Mange tak for de særdeles brugbare input der er kommet indtil nu.
Jeg har brainet lidt videre i forhold til jeres indlæg og håber derfor i vil være med lidt videre i processen Smile

Det jeg er kommet op med er.

Blachs HR

HR BLACH - domænet er dog optaget. Kender ganske vist ejeren, men så vidt vides er han ikke interesseret i at sælge

HR Advisor

Risorsa

Men er stadig ikke sikker på jeg har fundet det rigtige, men arbejder videre..

- Blach

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 08:02

Hvis du er Rolling Stones fan, kunne du jo kalde det "Paint it Blach" :-)

Hej med dig :-)

Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:49

Hej

Kast flere forslag ud.

Mere traditionelt kunne være: Blach Resource HR.

Hvad har du ellers af navn eller navne privat, som man kunne lave kombinationer af.

Jan

Fra CPH
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:44

Blach Me.

www.blach.me (ledigt)

Billigt logo - Professionelt logodesign

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)