Det er faktisk min oplevelse - i modsætning til 1999, at de fleste kunder i dag stiller krav til SEO. Men problemet er bare, at det meget ofte ikke er særlig præcise i deres krav og derfor smutter der tit en masse fejl med. Jeg kan ikke love, at jeg nogensinde laver en gratis SEO Kravspecifikation. Jeg giver mange ting gratis væk - jeg har en hel side om Gratis SEO, men nogle ting beholder jeg for mig selv fordi det indgår for tæt i det jeg sælger til kunderne. |
Mikkel deMib Svendsen:Det er faktisk min oplevelse - i modsætning til 1999, at de fleste kunder i dag stiller krav til SEO. Men problemet er bare, at det meget ofte ikke er særlig præcise i deres krav og derfor smutter der tit en masse fejl med.
Det er nu ikke helt min erfaring, og jeg lever trods alt af at sælge hjemmesidedesign og cms løsninger , og udvikling af webprojekter.
Der er selvfølgelig også her stor forskel på hvilken kundekreds og type af virksomheder man arbejder med.
Men det kommer måske også an på hvordan vi definerer det at "stille krav til SEO". For jeg har i masser af tilfælde set krav såsom "vi skal kunne lave meta keywords pr. side" og går det helt vildt for sig, får man dette krav: "der skal kunne laves unikke titles pr. side".
Så er det så spørgsmålet om det er et SEO krav eller noget andet :P
Men jeg byder en kravspecifikation eller fokus på området i det hele taget velkomment. Det betyder jo netop at der er forståelse for det arbejde der laves, og jo mere indsigt og forståelse for webudvikling, des større beløber kan man tage for sit produkt. (i mange tilfælde).
Det er jo nemlig ikke alle der forstår hvorfor man kan få et website til 100 kr. og et til 100.000 kr..