Hej Martin Som de andre vil jeg glemme alt om offline markedsføring til at starte med. Jeg tror at du skal fokusere på at lave noget rigtigt godt indhold på din hjemmeside. Du skal tænke over det koncept du tilbyder. Som jeg ser det lige nu, så er det "blot" en hjemmeside stop fyldt med reklamer (beklager hvis det lyder lidt hårdt). Jeg syntes derfor du skal lave en plan over hvad du virkelig kan tilbyde dem der kommer ind på din hjemmeside. Hvad er værdien af at gå ind på din side, anden end man bliver præsenteret for alle bannere i Danmark? Jeg tror ikke du vil kunne få mange besøgende ind på din hjemmeside, og vigtigere, får tjent nogle skillinger - medmindre du tænker over det koncept du kører på din hjemmeside. Sæt dig derfor ned og spørg dig selv, hvad vil jeg få ud af at gå ind på denne hjemmeside? Er det en samling af online rabatkuponer? Er det en samling af den online verdens skarpeste tilbud på produkter? Er det kun VIP medlemmer der får adgang til disse tilbud? Hvad er det mere end blot en samling af reklamer? Kunden skal simpelthen have en klar værdi ved at gå ind på din hjemmeside. Du skal dække deres behov. Hvis du ikke formår at gøre det, så tror jeg du vil have svært ved at tjene penge på hjemmesiden. De vil ingen grund have til at komme netop på din hjemmeside. Fokuser derfor på at få skrevet noget godt indhold på din hjemmeside, som kunden kan bruge til noget. Noget som du vil henvise dine bedste venner til. Noget som folk faktisk vil linke til og fortælle rundt omkring. Så vil du automatisk se, at flere og flere vil dumpe ind på din hjemmeside. Men vigtigere, de besøgende du får vil også have større incitament for at gå gennem dine bannere og købe - så du kan få noget kommission og smør på brødet Jeg ved godt ovenstående er nemt nok at sige - det er det bestemt ikke. Det er et kæmpe kæmpe projekt, og skal du være verdensmester indenfor alle de varekategorier du har, så skal der virkelig tænkes et godt koncept igennem og få lavet noget indhold der sparker røv. Men det bare komme igang, og få prøvet løs med hvad der virker. |
Hej rené, tak for de mange ord.
og tak for de gode råd, de vil hjælpe mig godt på vej.
mvh. Martin