Hvad er godt at gøre på Facebook for at få flere fans?
... svaret er simpelt. Hvis du pumper godt indhold ud, så begynder folk at komme til dig.
Tidens trend - Del er det nye sort
Det er i sig selv den allervigtigste opgave, at få folk til at klikke på links, til at kommentere eller til at trykke synes godt om, men blogindlægget her handler om den store kronjuvel. Del.
Få dine fans til at skaffe de næste fans
Del sidder som den tredje valgmulighed under alle opdateringer fra facebooksider, og den er en af de helt store nøgler til at blive synlig ude i næste geled. Dine nuværende facebookfans er første geled, og der er deres venner der meget let kan blive dine næste fans.
Hvis du evner at skrive delevenligt indhold, så er din lykke gjort på Facebook. For nyligt blev det muligt at se hvor mange gange din opdateringer er blevet delt, så nu er der godt gammeldags syn for sagn. I det tal har du et svar på om du har lavet hit eller shit, så lad mig ruste dig med nogle råd til at ramme nogle hittere.
Delt indhold er kendetegnet ved
- Det fremkaldte smil eller latter
- Lærte modtageren noget nyt
- Præsenterede noget velkendt på en ny og overraskende måde
- Løste et problem
- Var aktuelt i forhold til noget i der foregik i verden på det tidspunkt
- Var overraskende i sin konklusion
- Gav et sus af nostalgi
Du kan nok se du skal lede længe på den liste efter oplysningen om at du har åbent i butikken i morgen eller tilbud igen igen på nogle af produkterne. Det skal være til prisklassen foræringsniveau, hvis du skal gøre dig håb om delinger, og selv da kan du ikke regne med at brugerne siger det videre. Varerne kan jo være væk, så den enkelte ikke selv får noget.
Opdateringer hvor du sælger for hårdt skaber ikke flere fans på Facebook - det gør til gengæld opdateringer der falder i ovenstående kategorier.
Lad os tage en rask lille pejling:
Hvor tit bruger du selv "Del" på Facebook,
dagligt, ugentligt, måske en gang om måneden eller aldrig?