Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Thomas Bigum A - Ankomsten til en facebookside

A - Ankomsten til en facebookside

4.960 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
18 September 2011

Det allerførste møde mellem en potentiel fan på Facebook og din facebookside er et afgørende øjeblik. Det er det øjeblik der kan definere, om du har et brandvarmt lead der halvvejs har købt dine produkter og ydelser, eller om det eneste du har, er lyden af en dør der smækker, bag en fremmed der valgte at gå. Det handler om konvertering i facebooksammenhæng.

Min egen ankomst
Først skal jeg lige selv ankomme. Dette er min ankomst på amino som ekspertblogger, og da min præsentation står i højre side, kan jeg let og elegant komme til sagens kerne i dette første indlæg på min vej fra A til Å i Facebook-bølgen blå.

Jeg vil anstrenge mig for at være kort og præcis. Levere mindst et godt take-away, og også lægge op til debat.

Moment of truth
Når så mange iværksættere her på amino, stikker næsen ned forbi kategorien for sociale medier, for enten at spørge om hvordan man får en velkomstside, eller måske spørge om nogen kan lave den for en, så er det fordi de er blevet bevidste om selve ankomsten. De har set andre have dem, og kan fornemme deres facebookside mangler en velkomst.

Hvis ikke du endnu har gjort dig tanker om at få en velkomstside, så lad dette være et wake-up call. Ankomstøjeblikket er simpelthen for vigtigt til at undlade at interessere sig for det.

Hvad er fejlskuddet på en velkomst?
Det var tidligere fuldt ud tilstrækkeligt blot at have en velkomst. Det løftede helhedsindtrykket, men nu er de blevet så almindelige, at brugerne er benhårde når de skal afkode dem.

Pas på med at begå den fejl at tro, at det altid er effektfuldt at skrive med flot grafik, at man som fan af din facebookside får tilbud og nyheder. Alle de tre ting er godt for DIG - og ikke nødvendigvis for modparten.

Generelt set har kun få lynende travlt med at stopfodre sin facebook med noget der minder om reklamer, og derfor er det her et eksempel på dødsynden over dødsynder:
Se eksempel på dødssynd

Lad vær' at arbejd med Facebook som et nyhedsbrev!

Sociale medier går et lag dybere
Den nyankomne ved godt at det er det en facebookside kan. Så i brugerens hoved skal du regne med, at der står med blinkende bogstaver: "Hvad får jeg ud af at give dig lov til at sende mig tilbud og nyheder?". Du kan nok se, at hvis dit svar til det spørgsmål er "tilbud og nyheder", så er det nærmest en decideret fornærmelse.

Find det næste lag af værdi, og skilt med det på din velkomst.

  • Her får du support.
  • Her får du portrætter af virksomheden.
  • Her kan du stille spørgsmål.
  • Her kommer der vejledninger til vores produkt.
  • Her kan du komme bag kulissen.

Vis mig en god velkomst!
Til dette indlæg har jeg bevidst undladt at piske rundt med links til godt og dårligt. Jeg vil gerne undlade at stemple konkurrenter og kollegaer, eller endnu værre; fremhæve mine egne værker. Jeg vil dog gerne give feedback på eksempler, som jeg ikke selv vælger. Så virker det ikke så fingerpegende.

Prøv at bring nogle velkomstsider til debat herunder, så giver jeg gerne min mening til kende.

De næste tre blogindlæg skal starte med B, C og D, og du må gerne komme med ønsker til dem.

Læs også: B - Bliv set på Facebook

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Thomas skriver Skriv dig op