Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino fra Silicon Valley

Nytårsforsæt

Skrevet af:
30. december 2014 | 3.817 Visninger | 2 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Carsten Jacobsen fra InspireAnalytics Inc.

Ekspertblogger på Amino fra Silicon Valley

Jeg har normalt aldrig nytårsforsæt, sådan helt overordnet mener jeg at man løbende skal sætte mål, ikke kun når årstallet skifter. Jeg har dog et slags nytårsforsæt for 2015.

Noget der altid har virket for mig, er at måle på de ting jeg foretager mig, og så evt. rette på strategien alt efter resultatet. Så jeg har besluttet, at jeg vil måle på alle mine indsatser i 2015, og optimere mine indsatser, baseret på hvad jeg måler.

Eksempel:
Jeg sender et email nyhedsbrev ud til mine abonenter, og måler på resultatet. Dvs. jeg kigger i statistikkerne og noterer mig hvor mange der har åbnet emailen, hvor mange der har klikket på linket i emailen etc.

Lad os sige at 80% åbner emailen, men kun 1% klikker på linket. Det fortæller mig noget om, at modtagerne ønsker at læse email fra mig, men at indholdet i nyhedsbrevet ikke ramte plet.

Andre eksempler kunne være når man blogger, poster på sociale medier, ringer til kunder etc. Selv når man sender gammeldags breve kan man måle på effekten.

Mine forventninger
Langt hen ad vejen har jeg en rimelig god ide om hvad der virker/ikke virker, hvor effektive mine indsatser er etc. På nogle områder måler jeg bare ikke på det, og har derfor lidt vanskeligt ved at se fremgang/tilbagegang. Jeg er heller ikke altid sikker på at jeg træffer de optimale beslutninger.

Det jeg ønsker at opnå ved at måle på mine indsatser er bl.a.: 

  • Opnå større succes med indsatser
  • Træffe de rigtige beslutninger baseret på facts
  • Blive bedre til at forecaste
  • Forstå hvad der virker/ikke virker
  • Bruge min tid bedre (øget effektivitet)

Hvordan
De fleste værktøjer man bruger i dag, eksempelvis til sociale medier, email udsending, salgsplanlægning og support tickets, har allerede statistik features indbygget, og det er dermed nemt at måle på resultaterne.

Det gælder bare om at have diciplinen til rutinemæssigt at følge resultaterne, og handle på dem. Jeg forventer ikke at bruge mere end 15 minutter dagligt på det, planen er, at det bare bliver en morgenrutine.

Godt nytår!

saxis

Læs også


Kommentarer

Daniel Poulsen   den 31-12-2014 kl. 11:06

Og så kom der endnu et glimrende indlæg fra dig - imponerende at du skrev det her uden at nævne Inspire Analytics ;-)

Det lyder som en god idé at analysere på så mange ting som muligt, især nu hvor dataene let kan blive genereret, og i nogle tilfælde bliver det helt af sig selv.

Dog tror jeg man skal passe på sine analyser, og bruge lidt længere tid på det, end man forventer det tager, for at undgå at ramme forkert. Der kan være mange "fejlkilder" når man f.eks. poster på Facebook, eller sender et nyhedsbrev: Var indholdet ikke rammende nok? Lokkede overskriften ikke folk til? Var timingen forkert? (og mange andre ting, jeg er langt fra ekspert).

Godt nytår, Carsten!

Er kommentaren brugbar? 2 0
simon baldissera  den 14-11-2015 kl. 15:33

God idé, og tak for et godt indlæg :)

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: tretten + to =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Carsten skriver


Om Carsten Jacobsen

 
Jeg arbejder som Developer Evangelist i tech startup virksomheden CloudRail, og har min base i Silicon Valley, Californien. Jeg har founded/co-founded flere virksomheder, og interesserer mig for teknologi og software, specielt i relation til iværksætteri.


CloudRail 
www.cloudrail.com 

Twitter 
twitter.com/carstenjacobsen

Blog
www.apicowboy.com





Carsten på Twitter

Hvis du vil have besked når Carsten og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her: