Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Anders fra Startup Central Social selling – Vejen til en længere LTV

Social selling – Vejen til en længere LTV

912 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
12 November 2020

Hvis du ikke allerede har hørt om social selling så kan jeg fortælle dig det er på tide! 
 
Det amerikanske koncept som for mange egentligt kan minde rigtig meget om en god onboading, samt god kundeservice men det er faktisk meget mere end blot det. Det kan både forgå online, såvel som offline, men i disse tider her i 2020 så tager jeg afsæt i den online version.  
 
Som iværksætter er netop dette et koncept som bygger på utal af muligheder, da det kun koster tid, og ikke andet. Tiden du bruger på social selling bestemmer du selv. Nogle vil mene det kunne udskifte den klassiske kolde kanvas, men der er jeg personligt af en anden holdning. Det vil gå kanont hånd i hånd. For begge til styrker din salgsindsats markant, og det koster minimalt ud over tid.  
 
Social Selling bør være et aktiv som iværksætter, da det handler om at skabe relationer som gør at kunder køber hos dig, fordi de stoler på dig, de kan lide dig, og fordi du deler en masse viden på de sociale medier.  
 
Konceptet bygger på meget mere end det! Når du laver B2B salg, så er det oplagt du bruger penge på annoncer og andre omkostning fulde salgsindsatser der øger din CAC. Til dem af jer som potentielt ikke kender til begrebet CAC så står det for Customer Acquisition Cost som på dansk kan kaldes ”Hvad koster det dig at få en kunde”  
 
Tilbage til Social Selling konceptet, alt afhængig af hvor dine potentielle målgruppe befinder sig på de sociale medier så skal du være der, det kunne være Instagram, og LinkedInDet et er jo åbenlyst nogle forskellige medier så lad os dele dem op.  
 

Social Selling på LinkedIn   

På LinkedIn er der flere muligheder, du kan enten skrive viden skabende artikler som bliver inkluderende for dine forbindelser som gerne vil ende med at like, og kommentere dine artikler for at nå et langt større reach 
 
Du kan også lave den offensive men meget effektive metode ”Søg, find, connect og skab værdifulde relationer” 
 
Udvælg ud fra din målgruppe som kunne være at du jagter beslutningertagere, søg efter deres titel på LinkedIn, og connect med alle dem du kan som falder i din interesse. Nu kommer den vigtige opfølgning, du skal til at kommentere på deres opslags, del din viden. Så bygger den vedvarende opgave skab relevante opslag på din LinkedIn som kan styrke den ydelse du gerne vil sælge MEN! Du må ikke lave et salgsopslag, gør dig selv til en GURU.  
 
Når du har oplevet dine forbindelser, tager godt imod dine interaktioner, og de sender kommentarer den modsatte vej, sætter du din salgsindsats op på næste niveau. Du sender dem en besked og forsøger at booke møde, eller telefonmøde med dig. Skab salget! 

 
Social Selling på Instagram 

Her skal du være en influenter, som ikke er det samme som influencer 
 
Som influenter at vi inde som person/virksomhed at interagere med potentielle nye kunder lidt á la på LinkedIn. Her er din reach og indgang blot mere lettere. Mediet er egentligt ret businessminded men brugerne ser det mere som afslappet medie som virkelig kan skabe værdi for dig.  
 
Du skal finde de relevante tags, som din målgruppe følgere, og begynde at like, kommentere og potentielle følge dem. Kom tæt på dem og lær dem at kende.  
Fordi mediet er så markant mere afslappet end LinkedIn og Facebook vil du lagt tidligere end på de andre medier kunne kommentere ”Send en DM” (Direct message 
 
Husk dog også selv at være ekstrem aktiv, her kan du med fordel bruge kreative studio som er en løsning hvor du kan planlægge både Facebook, Instragram sådan du ikke skal presse dig selv dagligt til at finde på noget.  
 
Du bør have et direkte link til din hjemmeside, som kunne være en kontakt formular som gør de kan udfylde sådan du kan skabe leads her.  

 
Afslutningvis 

Fordi du skaber en personlig relation og fordi du kender dem og dig føler de kender dig så har du her skabt den relation til at øge din LTV. For en kunde med et forhold til sælger, virksomhed eller CEO så vil de være mere interesseret i at i fælles at skabe succes til hinanden. Plus de vil garanteret sende deres business relation din vej hvis du gør dit arbejde godt. Igen hvis du ikke kender til LTV så står det for ”Life time Value” 
 
Skab den nødvendige tillid til dig som iværksætter, skab et brand som folk de tror på, og vis du interesserer dig for dem.  
 
Jeg håber du følger du har lært noget, ellers ræk ud så uddyber jeg gerne 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Anders skriver Skriv dig op